BathrobeBat
Veteran
Hej!
Jag har på kvällarna suttit och pillat med ett litet hobbyprojekt kopplat till Noir – ett digitalt tärningsverktyg byggt i Python.
Repo: https://github.com/BathrobeBat/noir-dice
Tanken är att göra ett enkelt men visuellt tydligt verktyg för att slå tärningar enligt Noirs regelsystem, så att man slipper hålla reda på allt manuellt vid spelbordet.
Nuvarande funktioner:
Tekniskt:
Status:
Projektet är fortfarande i ett tidigt stadie och innehåller just nu främst:
Öppen källkod:
Projektet är open source, främst för att jag själv inte har några licenser från Helmgast – så detta är ett fanprojekt byggt av intresse för spelet.
Framtida idéer:
Jag kommer uppdatera tråden i takt med att jag pushar nytt till GitHub.
Tar jättegärna emot feedback, idéer eller önskemål – både från spelare, SL:s och (om någon från Helmgast råkar kika in) er också
/BathrobeBat
Jag har på kvällarna suttit och pillat med ett litet hobbyprojekt kopplat till Noir – ett digitalt tärningsverktyg byggt i Python.
Tanken är att göra ett enkelt men visuellt tydligt verktyg för att slå tärningar enligt Noirs regelsystem, så att man slipper hålla reda på allt manuellt vid spelbordet.
Nuvarande funktioner:
Svårighetsslag enligt Noirs regler
Initiativsystem (lägg till spelare + slå & sortera)
Maxning (10:or ger extra slag)
Spärr (1:or stoppar maxning)
Exceptionella resultat (dubblar + totalvärde)
Enkel animation +
ljudeffekter
Visuell feedback (highlight, ikoner, etc.)
Tekniskt:
- Skrivet i Python
- GUI med Tkinter
- Ljud via pygame (cross-platform)
- Kör på Windows / Linux / macOS
Status:
Projektet är fortfarande i ett tidigt stadie och innehåller just nu främst:
- Svårighetsslag
- Initiativ
Öppen källkod:
Projektet är open source, främst för att jag själv inte har några licenser från Helmgast – så detta är ett fanprojekt byggt av intresse för spelet.
Framtida idéer:
Motståndsslag enligt Noirs regler
Fler visuella teman (mer Noir-känsla)
Möjlig mobilversion
Fler regler/mekanik från spelet
Mer avancerade inställningar
Jag kommer uppdatera tråden i takt med att jag pushar nytt till GitHub.
Tar jättegärna emot feedback, idéer eller önskemål – både från spelare, SL:s och (om någon från Helmgast råkar kika in) er också
/BathrobeBat
Last edited: