Nekromanti Noctum eller CoC???

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Ja, det är frågan. Veckorna 16-17 kommer jag att praoa på Goblin Games GBG och kommer då att köpa ett av dessa rollspel, men frågan är: vilket av dem? Är det någon som har testat båda och kan säga vilket som är bäst?

//Emil "Kanturi" Nises, dags att börja med skräckrollspel...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Det är olika typer av spel:

Vill du ha blod, splatter, kött och slamsor, automatvapen, porr, pedofili, övergrepp och en värld där allt är mörkt jämt - välj Noctum (det finns recensioner här i forumet, dels på recensionssidan).

Vill du ha mystik, legender, myter, nedtonat våld, gåtor, fackelbärande kultister, sinnessjukdom, konspirationer och uråldriga väsen - välj CoC.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Nummer 1...

... verkar som en bra idé då :gremtongue: och CoC är väl på engelska eller är jag helt borta?

//Emil "Kanturi" Nises, ska ta å läsa recensionerna...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Nummer 1...

"... verkar som en bra idé då"

Förvisso, men då kan man välja ett spel som gör den biten bra och inte bara ett spel i mängden? Kult, alltså.

"och CoC är väl på engelska eller är jag helt borta?"

Yes box. Och spanska, polska, tyska, franska, japanska och... uh, jag har för mig något/några språk till. Men icke svenska.


Storuggla, paradox fanboys
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: Nummer 1...

Kult, alltså.
Och vart kan man hitta detta? Är detta det kultförklarade svenska skräckrollspelet som (enligt den infon jag har fått) inte finns i tryck längre på svenska utan bara på franska (?), och jag tänker inte köpa det fråna någon som har tröttnat på det, jag tycker inte om att köpa från civil personer, bara affärer...

spanska, polska, tyska, franska, japanska och...
Har för mig att det fanns på ungerska och ryska, men att det ryska är en "pirat".
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Nummer 1...

Kult finns på engelska, översatt från franskan.


Storuggla, singularitetssekond
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: Nummer 1...

Jag tycker det verkar som om senaste Kult faktisk har blivit svårt att få tag på. Out of print? Var finns det fortfarande i lager?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Re: Nummer 1...

Men nu var det väl inte frågan :gremwink:

Kanturi har ju sagt att han inte vill köpa det begagnat - han vill köpa det i affärer. Och precis som Havoc säger, där känns det mer tunnsått...
 
Top