Nekromanti No Happy Ending

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,622
Location
Uppsala
Någon kanske minns mitt inlägg Synapse - Biowars. Igår började jag skriva på detta helt sjuka rollspel, dock med namnet No Happy Ending istället för något av de tidigare. Spelet är upplagt i tre spalter där mittenspalten på varje sida beskriver de mycket enkla reglerna och de andra två spalterna är en novell om en person som upplever den helsjuka världen.

I reglerna är det möjligt att göra precis vad som helst. Detta innebär att en rollperson kan sparka in en solid blydörr som är två meter tjock, hoppa trettio meter uppåt, springa på väggar och så vidare. Meningen med detta är att skapa en arketypisk Matrix-känsla i striderna, och striderna kommer bli en mycket viktig del i spelet.

Det är också tänkt att diverse biologiska processer ska gå att förändra med hjälp av rollpersonens BioStats så att skador kan läkas på sekunder och så vidare, du måste också spendera poäng från din Synapse varje natt för att din kropp inte ska åldras i en takt motsvarande tio år per dag. För att få sådana Synapse poäng måste du konsumera något av dina motståndares vitala organ. Vilket organ bestäms av din karaktär.

Några förslag ?
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Förslag till förslaget.

Jamen, så där säger man väl inte...

Om grabben känner att han klarar av att göra flera rollspel samtidigt, låt han då göra det. Även om jag vet hur svårt det är.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Låter faktiskt rätt skojigt... Jobba på och lägg upp det när du får ihop tillräckligt för en förhandstitt...

*vänta ihärdigt*

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 
Top