Nekromanti Nisse(n) från Boden aka Abstract Assassinator :)

NisseJ

Veteran
Joined
6 Jul 2009
Messages
80
Location
Boden
Hej forumiter! :gremsmile:

Jag brukar sent om sider skriva en liten presentation på de forum jag lurkar omkring på och rollspel.nu är inget undantag.

Jag bor i Boden, i ett litet hus tillsammans med fru och två barn och har spelat rollspel i perioder sen 1984. Jag började med Drakar och Demoner, men DoD blev till Kult och sen dess har jag mest spelat och spellett skräckrollspel förutom några avstickare. Vi i spelgänget håller för närvarande på med en liten resa i Frankrike via En Garde III, Egypten via CoC, lite klassisk oldschool Mutant etc.

Jag har även någon meter med riktigt bra rollspel i bokhyllan som jag läser och ska ta tag i att spelleda, och där finns tex Bortom, More Than Human, massa World of Darkness, Coriolis, Götterdammerung osv.

Majoriteten av mina rollspel är faktiskt svenska och orsaken till det är att jag för något år sen, (i samband med att jag fyllde 40 typ :gremwink: ), insåg det vansinniga i att gå över ån efter vatten. Vi har ju en fantastiskt levande rollspelsproduktion i det här landet och kvalitén är hög så varför inte se till att hålla den levande genom att köpa våra inhemska produkter?

Jag går även och väntar på Skuggornas Mästare och År Noll för att inte tala om Leviathan.

Leviathan ja... I samband med mitt uppvaknade om den mängd intressanta rollspel som finns såg jag hur Robert Jonsson, Bortoms skapare, efterlyste personer för att speltesta Leviathan. Jag anmälde mitt intresse, läste igenom reglerna och istället för att sammankalla rollspelsgänget så gjorde jag en liten ep med musik inspirerat av reglerna.

Musik är en annan av mina stora hobbys, både att försöka komponera egen elektronisk sådan och även att lyssna på den. Spelade även skivor för andra människor i 19 år men då jag fick familj så la jag skivorna på hyllan. Dock är det nog närmare sanningen att jag blev trött på att spela dålig musik för fulla otacksamma dårar, men vi stannar där! :gremwink:

Jag jobbar till vardags som IT-konsult och för närvarande veckopendlar jag upp till malmfälten för det är där jag har uppdrag för närvarande.

Nåja det var lite kort om mig. Jag finns på twitter som @nissejohansson och har även ett konto på FB. Vid frågor, tveka inte att ställa dem! :gremsmile:

/Nisse
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Välkommen till forumet! (Även om jag ser att du inte är precis purfärsk. :) )
 

NisseJ

Veteran
Joined
6 Jul 2009
Messages
80
Location
Boden
wilper said:
Välkommen till forumet! (Även om jag ser att du inte är precis purfärsk. :) )
Tack tack! :gremsmile:
Det är ju det som är tokigheterna med lurkeriet! Man tycker att man känner alla men ingen känner till en då man inte säger något. :gremsmile:
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Kul att se en Bodenbo här.
Själv uppväxt där men flydde till Göteborg men hela min rollspelsuppväxt var ju i Boden!

Välkommen till forumet och hoppas det är givande för dig här!
 

NisseJ

Veteran
Joined
6 Jul 2009
Messages
80
Location
Boden
Blasphemy said:
Kul att se en Bodenbo här.
Själv uppväxt där men flydde till Göteborg men hela min rollspelsuppväxt var ju i Boden!

Välkommen till forumet och hoppas det är givande för dig här!
Tack, tack!

:gremsmile:
 
Top