Nekromanti Nintendo Wii förhandsbokning

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Någon som har bokat sin Wii än?

Tips på var man bör boka? Kan det vara prisvärt att köpa den utanför Sverige? Vilka butiker är bra?

- L
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Någon som har bokat sin Wii än?
Jepp. Jag bokade min på Discshop den 18 september.

Tips på var man bör boka?
Det kanske ska varnas för att du är ute i senaste laget. Discshop har sedan rätt länge varnat för Wii-brist. Bara för några dagar sedan så visade det sig att antalet förbokningar i England är större än antalet Wii som levereras dit, samt att det var ungefär likadant i resten av Europa också.

Skulle det bli så att du inte får en Wii vid släppet så kan det dröja ända till slutet på januari innan de finns tillgängliga igen.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Hade funderingar på att boka en Wii men sedan "bestämde" min sambo att hon hellre ville ha en PS3 så det blir att spara inför Mars då den förhoppningsvis kommer till Europa :gremsuck:

Blir rejält avensjuk på Japan och USA som får den innan jul :gremmad: :gremmad:
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Snart stolt ägare till PS3?

Jag ska köa för PS3 ikväll i Hong Kong. Får se om jag får tag på en nu - om inte är jag ändå ganska säker på att jag hinner få tag på en innan jul. Sedan bär det hem till Sverige - och det med brittisk standard på strömagget (som ju HK använder), d.v.s 230 volt men med 3-proppskontakt.

Får jag tag i den kommer jag posta bilder inom 24 timmar på min blog :gremwink:
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: Snart stolt ägare till PS3?

:gremsuck: :gremsuck: Jag hoppas att min gode vän (malmkvist på formuet) kan köpa en till mig i USA, när han åker i början av December... Dock så skall ju spelen vara regionsfria så det är ju bra, men Blue-Ray spelaren skall vara kodad för varje region... Är det ngn som vet om priset skiljer sig mycket mellan olika världsdelar.... Roligt att veta vad, RipperDoc betalar för sin...
 

Gismya

Veteran
Joined
27 Aug 2006
Messages
24
Location
Nyinflyttad Umeåbo
Re: Snart stolt ägare till PS3?

"Dock så skall ju spelen vara regionsfria så det är ju bra"
Det stämmer inte riktigt, PS3 har samma system som X360 använder, att utvecklarna själva får välja om titeln är regionsfri. Så köper du den från USA är det bäst att beställa spelen därifrån med.
 

Lorindor

Veteran
Joined
27 Jun 2005
Messages
119
Jag bokade från spelbutiken.se för ca en månad sen, och det var rättan i tid, för bara några dagar senare var förbokningarna slut.

Man kan nog tjäna på att köpa utomlands då man kringgår den höga svenska momsen. Men köp den då innanför Europa, eftersom WiiConnect 24 inte kommer fungera ordentligt eller inte alls på exempelvis en amerikansk Wii i Europa.

Kan inte bärga mig... Bara 20 dagar kvar till "riktiga" julafton. :gremwink:

- Lorindor
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: Snart stolt ägare till PS3?

Vet ngn om det gäller samma sak på deras Online läge. Måste PS3:an vara köpt i Europa för att kunna användas på Sonys online tjänst, eller funkar det med en amerikansk/japansk....
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Denna tråden har jag helt missat.

Jag förbokade min på Discshop så fort det gick att förboka. Återstår att se ifall jag får en... Återstår att skaffa WLAN här hemma så att man kan internetspela.
 
Top