Nekromanti Ninjai- med rishatt och svärd

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Eftersom det är mitt ständiga öde att skriva sådant andra har skrivit före mig så hoppas jag att ni har överseende ifall det är fallet även denna gång, ni brukar ju vara så förstående :gremtongue:

Det jag hade tänkt uppmärksamma er på är Ninjai, den lilla ninjagossen som med rishatten långt neddragen över ansiktet och med svärdet i högsta hugg färdas genom ett sagojapan i stil med det i Crouching Tiger, Hidden Dragon. Alla kan hoppa jättelångt och ballansera längst ut på trädtoppar osv. precis som i ovanstående film (och i en hel del andra) men detta förstör inte på något sätt om man bara accepterar att det trots allt är tecknat och avsett att vara underhållande, inte verklighetstroget.

De tre, kanske fyra, första kapitlena/avsnitten är inte så bra men sedan tar det fart. Grafiken förbättras en hel del, möjligtvis pga ett byte av tecknare men det vet jag inget om, och man kommer in mer i storyn.

Nu är väll inte detta vare sig traditionell Fantasy eller Sci-Fi men det borde nog duga för att få vara med här.

Så gå in på www.ninjai.com nu med detsamma.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hahaha!

Eftersom det är mitt ständiga öde att skriva sådant andra har skrivit före mig så hoppas jag att ni har överseende ifall det är fallet även denna gång, ni brukar ju vara så förstående

Nej.. Faktum är att JAG just funderade över om jag skulle skriva ett inlägg om ninjai.. :gremlaugh:
Ninjai är en riktig liten rackare. Det blir ju en hel animéfilm i flash till slut.. Ojoj. Själv så gillar jag dom första avsnitten BÄST, avsnitt 6-9 utspelas ju på samma plats. Känns lite omständigt.

Fast lite fånig är han också, den där ninjai. Han snackar ju värsta brittiskan, vilken är mening att den ska låta sååå cool.. Nåja, om man bara anstränger sig lite, eller snarare låter bli - slappnar av - så går det att njuta av mysigfaktorn i det, istället för prettofaktorn.. Eller vad man nu ska kalla det.

Sedan är ju frågan hur bra det kan vara att alltid glo på marken, och inte på vad som händer.. :gremwink:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
Re: Hahaha!

Han snackar ju värsta brittiskan, vilken är mening att den ska låta sååå cool..

Jag tycker den är cool. Sedan snackar ju flera andra figurer också brittiska...
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
ett sagojapan i stil med det i Crouching Tiger, Hidden Dragon.

Bortsett från det lilla faktum att Crouching Tiger, Hidden Dragon utspelar sig i Kina. :gremtongue:

Nå, Ninjai är rätt cool, men avsnitt 7-8 är *så* sega.
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Re: Hahaha!

Kul att du gillar Ninjai du med... men det där om de första avsnitten kan jag inte hålla med om. Gämför bara teckningarna i första med de i det sista... jaja man får ju tycka som man vill :gremsmile:

Angående brittiskan håller jag med men det är inte så mycket att göra något åt. Än så länge klagar jag inte.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Litet om Mycket.

Äsch, visst låter det bra, men det är just det att det känns påtagligt att det låter annorlunda FÖR att det ska vara coolt.. Och tänker jag på det så känns det mindre coolt. Men som sagt så får man (jag) ju bara slappna av och bortse från det.

Sedan tycker jag att avsnitt 8 känns mycket mindre segt än både 6 och 7. Det finns ju med värsta vandraren ju! woo!

Slutligen: Vad innebär den där scenen i episod 4 där Blue Lotus Clan reser sig ur buskarna? Det lät på Detoshio som om han tog avsked från dom.. Isåfall så var det en alldeles jättefin scen.. [color:\\"brown\\"]Mmmm[/color].. Fast jag kanske missförstått den?
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Litet om Mycket.

diggar has läspning... iofs bara sett första kapitlet för ett bra tag sedan men den är fett
 

]:)

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
51
Location
Borås
Har nu sett de 4 första avsnitten och det var riktigt bra ok gillade inte rösterna riktigt men de gör inget det sämsta med det hela är laddnings tiderna :gremfrown: jag vill ju se dom direkt istället sitter jag på modem å får vänta i 10 minuter innan dom kommer upp :gremfrown:
 
Top