Nekromanti Nimtos Stridscykleum

Jimmy_SL

Warrior
Jag funderar på att börja en kampanj för mina spelare här, de de ska undervisas en tid framöver.
Men jag funderar kring en del fakta...

Invånarna i Nimto är 5.700 hur många av dessa är elever på stridscykleumet och vilka är elevr på gladiator skolan som ska finans här?

Vem är rektor på Nimtos Stridscykleum?
Avgiften för att läsa där är 100 silver, hur fungerar det? 100 silver, för en termin eller tills man lärt sig stridskonsten?

Jag ahr även tänkt bygga upp ett system där vissa elever bor kvar på skolan, det är dock dyrare, och att man kan välja olika kurser och inritkingar till andra priser.

Jimmy_SL

Warrior
Det finns ingen på det här formuet som kan hjälpa mig?

Lixom 156 läsar kan ju itne alla säga

"Öh, Nimtooo? Va ää dääää?"

T-RED

Warrior
Jag ska försöka hjälpa dig även om mina kunskaper är relativt begränsade om man jämför med spelets konstruktörer.
Men mitt tipps till dig är att improvisera.
Säg att av de 5.700 invånarna i Nimto är dryga 400 elever på stridscykleumet och 200 gladiatorer vid gladiatorskolan?

Likaså rektorn är ju igentligen bara att improvisera jag har i alla fall inte lyckats hitta något officielt men jag kanske saknar rätt böcker vem vet?

Vad sägs om Tomeran Predenten av Nimto Citadell, en man med grånat hår med en ålder runt de dryga 50.
Som även om han inte direkt lägger sig i skolans förehavanden har det yttersta ansvaret för den i och med sitt ämbete, vid citadellet enlighet med Nimto av Solens önskemål om att det skulle vara just predenten som skulle ansvara för skolan.

Angående avgiften kan man tänka att det är en terminsavgift vilket åtminstonde jag anser mest troligt.
Men sedan är ju frågan vad som ingår det är väll inte helt otroligt att just boende faktist ingår eller som du säger går att få för en mindre summa pengar.

Jaggernaut

Hero
200 låter lite väl mycket tycker jag. Förresten brukar inte gladiatorer vara slavar och så?

T-RED

Warrior
Re: Nimtos Gladiatorskola

Om man ser till att man i Asharien för nått decenium sedan såg det som något ärofullt att slåss på arena och detta fortfarande håller i sig i Nimto där gladiatorerna är stor känndisar än och därför behandlas med stor respekt.
Och att stadens frijarl sedan har så stor respekt för 'yrket' att hon har bestämt att Oktagonens stormästare är garanterad en plats i rådet, säger väll kanske en del.
Men kanske är 200 som du säger mycket för en skola som "bara" utbildar i gladiatorstrid, men jag tycker ändå inte det borde vara så svårt att hitta 200 människor som är beredda att ta sig till Nimtobro för att finna ära och berömelse eller?

Jaggernaut

Hero
Re: Nimtos Gladiatorskola

Tja vad vet jag men jag kan tänka mig att en hel del av gladiatorerna som strider i Nimto behärskar helt andra stridskonster än de som lärs ut i den där skolan men det kan väl vara uppmot 200 hundra som lär sig att strida vid skolan ändå.

Har faktiskt ingen aning.