Nekromanti NICE SHOOTT

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Ville bara säga till er att jag igår sköt en pil in i bröstkorgen på en Tirak. Den tog 56 i skada =)

Min andra gång...därför är jag lite stolt /images/icons/wink.gif
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Jag kapade en gång bröstkorgen på en Binderakktrukh av ätten Frakk. Svårare kapning en så kan det nog inte bli. Med en Bredyxa och jag hade STY 14. Han slog kapningsslag med Ob1T6. (Cirka 40 i skada). Hihi.
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Det absolut första anfallet jag utförde i Eon var ett stick med ett kortsvärd (Fc 12, Ob4T6 i skada). Träff i bröstkorgen, en extraskada (han hade läderrustning), i hjärtat. 102 i blödningstakt.

Det enda jag hade hoppats att lyckas med var att distrahera honom så att min kamrat skulle ha en motståndare mindre att slåss mot.

/Henrik
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Det där känner jag igen! Ett stort stenmonster skulle göra slut på min polare, så jag sköt en pil mot monstret för att dra till mig dens uppmärksamhet. Spelledare skrattade lite rått, men blev förvånad när jag också slog nåt runt 54-56 i skada...

/Emil
 

Steeltoe

Veteran
Joined
4 Mar 2002
Messages
48
Location
Lund
Min första stridshandling i Eon, spelade första äventyret i går. Var att träffa den person som nyss avväpnat en av mina resekamrater, på snoppen med en armborstskäkta. Det ni....
 

Attack Bosse

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
100
Location
Göteborg
När slutbossen i sorgernas brun förklarade för oss att vi skulle dö och utslungade ett fruktansvärt skratt, satt det innan han hann agera tre pilar i huvudet på honom. Min skadeverkan med hornbågen på 37 var den lägsta, de tunga armborsten gjorde mer i skada.
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Vi träffar ALDRIG där.../images/icons/mad.gif Otur hela tiden verkar det som.

En annan jag och mat spelar med (Tirak) var inblandad i ett krogsslagsmål och slog ihjäl en annan tirak med ETT knytnävsslag. Han krossade skallen på honom... Vet ej vad skadan var...Vissa har bara sådan tur /images/icons/sick.gif
 

Demiurg

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
206
Location
Malmö
Har man aldrig skallat ihjäl någon är man ingen riktig man! Barslagsmålet tog slut lika fort som det börjat.
 

Ironclaw

Veteran
Joined
5 Dec 2001
Messages
30
Location
Tidaholm, Västragötalandslän
JAsså det har du gjort! jag skallade sönder ett öga på en sjöbuse och sedan knäade jag honom i magen så att han dog kort därefter!!! alla på krogen Ankaret i jarla jublade! Är man en barbarisk raun som älskar barslagsmål så är man!
 

Braxen

Veteran
Joined
6 Feb 2002
Messages
14
Location
Eskilstuna
Häftigt för er men jag tror att er SL vart lite små purken då slutstriden gick lite för fort eller har jag fel?!/images/icons/crazy.gif
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
"Jag kapade en gång bröstkorgen på en Binderakktrukh av ätten Frakk. Svårare kapning en så kan det nog inte bli. "

Vi hade en helt absurd episod med en ny spelare i gruppen...
Han har en långyxa.
Ett troll anfaller (tanken var att han skulle behöva springa efter hjälp), han hugger till min sin yxa, träffar nacken o iväg flyger huvudet på det trollet....
Resten av gruppen stod mest o gapade....
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
RYKTE

Vad fick han i rykte efteråt? Trodde folk på honom, eller höll han helt enkelt tyst om det?
 
Top