Jag är ju i behov av att banta, rätt rejält oxå (och då menar jag inte något som 10-15 kilo, utan åtminstone 40-50 och mer). Dock så är jag ju lite (eller kanske ganska mycket igentligen) en "allt eller inget" typ av person med vissa grejer. Där om jag skulle börja träna och sådana grejer och "gå efter mitt mål" så skulle det gå ut över allt annat i mitt liv... på ungefär samma sätt som vad jag spenderar större delen av min tid med annars gör (spel, rollspel, tv-serier, film, chatta med folk, måla väggar av text på forum...
etc...).
Samtidigt så har jag en rätt skev mental kroppsbild av mig själv, hur jag "borde" se ut... som även sätter extra hinder i "allt eller inget" grejen. Den tid och dedikation som skulle krävas för att jag skulle nå vad jag ser i mitt huvud är antagligen i multipla år, handfull eller två som absolut minst... och inte ens då kanske jag skulle kunna nå det... för att om man har varit riktigt överviktig och går ner i vikt så kan det bli en hel del extra skinn över som helt enkelt inte försvinner, åtminstone utan operationer då. Plus... all mat jag inte skulle kunna äta längre!
Så där är ju valet mellan att: Spendera min tid med något oerhört tråkigt, som träning, där det rätt så orealistiska målet (som jag faktiskt skulle vilja ha) är för långt bort för att vara rimligt. Eller acceptera att jag är överviktig, kanske försöka göra något mindre med att gå ner i vikt, och annars faktiskt spendera min tid med dom grejer jag tycker om att göra. Jag har ju valt det senare, åtminstone för just nu. XD
Är ju inte igentligen i mot iden på att göra något mindre, som att gå ut och gå lite då och då mm... men jag känner inte jag är i en situation i livet som gör att jag vill göra det... och en hel del av det är pga att jag för närvarende inte bor själv. Där jag på något dumt sätt effekteras av att andra är runt om kring, så att jag inte känner jag kan göra som jag vill. Inte för att dom stoppar mig, utan för att jag har någon typ av blockering som håller mig tilbaka från att gör vissa grejer när jag igentligen vill, pga att andra är runt om kring mig. En hel del av det är ju pga min Aspergers, där smågrejer kan ha lite för stor inverkan på mig. Samtidigt så är jag extremt landlåst där jag för tillfället bor, jag är helt beroenda av att andra antingen handlar, eller kör mig till en affär så jag kan handla, eller kör mig till närmsta busshållplats (minst 2-3 timmars gångväg dit, så det dubbla åt båda hållen). Har inget körkort, har aldrig varit i behov av det tack vare kommunal transport som bussar mm, har inte råd att skaffa ett nu för den delen. Så jag har inte ens naturliga anledningar till att lämna hemmet och gå ut och gå, som jag hade haft om jag hade bott inne i stan där jag kunnat gå till affären eller gå till mina kompisar när vi spelar eller något.
När jag är ute bland folk så är jag ju en av dom som mer eller alltid han en munktröja på mig för att på något sätt "dölja" övervikten... dock så är jag ju fullt medveten om att det inte döljer något alls. XD Min skeva mentala bild av hur jag borde se ut kommer ju från att ha vuxit upp med tecknade serier som t.ex He-Man, och tv-serier och film med stormusklade män (Arnold, Stallone, Dolph, Van Damme, etc etc etc), plus pro wrestling med t.ex Hulk Hogan, Ravishing Rick Rude, och allt vad dom nu än hette... eller som min favorit snubbe under den tiden som jag tittade på pro wresling på 80-talet till tidigt/mitten av 90-talet: "Ultimate Warrior". Så jag är ju uppvuxen med att "så borde en man se ut"... inte för att jag helt tror på det nu, att man måste vara musklad, men att det är så jag borde se ut. Vilket ju oxå tenderar vara orsaken att nästan alla karaktärer jag skapar i rollspel (specielt tv/data spel där man kan faktiskt se karaktären, så är dom tungt musklade).
Två länkar nedan till bilder på wreslare. Den första är ju Ultimate Warrior, som var min favorit när jag var då mellan en 8-12/13 år gammal. Är ju rätt uppenbart att han var ett upp-pumpat roid-monster, men det var ju något som man som unge inte hade någon aning om. Men den energi som han kom in med till ringen var ju väldigt smittsam och med dragande. XD
Den andra bildlänken är på en snubbe som wrestlar i dags läget, Dolph Ziggler, som är runt min längd (anledningen till att jag tar honom som exempel), och som har en fysik som jag skulle vara helt ok med att ha... inte för att jag inte skulle ha något i mot att vara lite mer musklad för den delen. XD Började ju kolla på pro wrestling, WWE, igen nu för en... 6 eller 7 något år sedan. XD
Ultimate Warrior (en video med hans ingångs musik)
Dolph Ziggler