Nekromanti Neverwinter Nights!

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,507
Location
Stockholm
Yo!

Någon här som skaffat NWN ännu? Jag köpte det själv i lördags och har suttit å lekt lite med det. Det går smidigt som fanken att spela, den saken är säker. Bra GUI och hela köret.

Att göra egna äventyr verkar dock vara förbannat tidskrävande. Jag har suttit och plockat ihop en "module" efter intruktionerna i en "tutorial" man kan ladda ner från NWN-hemsidan och det tog fanken hela dagen. Och då snakcar vi om ett EXTREMT enkelt äventyr som tar kancke 5 minuter att göra till ett vanligt rollspel.

Visst, jag är helt ovan med programet men i alla fall ...

Det jobbigaste verkar dock vara att om man vill göra lite mer avancerade saker så måste man in å koda manuellt. För vissa är detta nog inte ett problem, men mina programmerartalanger är inte så välutvecklade.

Hm .. Jag antar att det jag vill säga är att jag vill hitta nån bra jäkla kodare som kan göra coola äventyr åt mig. =)
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Jag köpte det i fredags och blev frälst. Har lekt med tutorial och börjar bygga på en egen modul som nu innehåller fem områden. Hittills har jag klarat det bra med script-wizarden som toolsetet innehåller, och har fått ändra endast ett par script själv

Det lär komma upp script för nedladdning på http://nwvault.ign.com/index2.shtml någon gång.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,507
Location
Stockholm
Så länge man håller sig till standardfunktionerna är det inget större problem (annat än att det tar mycket tid). Men när man vill göra grejer som inte är standard blir det snabbt - för mig - övermäktigt.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Det jobbigaste verkar dock vara att om man vill göra lite mer avancerade saker så måste man in å koda manuellt.

<hr></blockquote>



Det är ju sånt som är det roliga. Du är väl inte en sån där som använder en färdig webserver när man kan göra en själv (hämningslös reklam för min egen webserver...)?
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Det bästa...

...med NWN anser jag vara uppfinnandet av färdigheten Parry. Något som jag kommer att använda mig av till mina kampanjer.
 
Top