Nekromanti Neutral tidningsartikel

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
När jag bläddrade och läste igenom <A HREF=http://www.sn.se>Södermanlands Nyheter</A> så såg jag följande artikel (s.6):

"Vad är det som får en 15-årig
kille att ägna en hel helg åt att
förvandla några skinnlappar
till ett par skor av medeltida
snitt? Längtan efter att spela
levande rollspel, förstås
"

Tidningsrubriken löd "Rollspel lockar unga till medeltida skomakarkurs".. Jag hittade den inte på SN:s hemsida, men den kanske kommer upp om någon dag..

~Tänkte att [color:448800]Han</font color=448800> ville visa att det inte bara skrivs negativa artiklar om rollspel
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Kul med en artikel som har en liten objektiv syn på det hela.....

Är det inte ganska vanligt nu för tiden med artiklar om just levande rollspel som är allt ifrån neutrala till nästan löjligt entusiastiska. Hobbyn är nog ganska accepterad och journalisterna verkar ryckas med av hur kul deltagarna har. Jag tror fortfarande att journalisten i DN som skrev rollspel inte reflekterade över att det var namnet på en spelgenre, utan bara menade spelande av roller i största allmänhet.
Hur som helst: Det är trevligt varje gång en tidning tar upp en hobby som man är intresserad av. Ibland blir man till och med positivt överraskad när man upptäcker att de nästan inte lyckades smyga in ett enda faktafel...

/tobias
 
Top