Nekromanti Neuromancer till vita duken (äntligen?)

Big Marco

Vampyrchef
Will Gibsons cyberpunk-klassiker Neuromancer verkar till slut komma som film. Hayden Christiansen verkar vara castad som Case. Jag är mest sugen på att få veta vem som blir Molly - mördarbruden med solglasögonen inopererade i skallen.

http://www.joblo.com/neuromancer-comes

chrull

Stockholm Kartell
Peter Hoffman som producerar står med som "Presenter" på Johnny Mnemonic enligt IMDB...
Joseph Kahn, regissören har tidigare gjort mästerverk som Toxic (Britney Spears) samt Stronger (densamme)
Hayden Christensen... har han lärt sig agera sedan vi såg honom sist?

Och vad kommer de spela på Zion?

Jag är skeptisk.

Mogger

Hipsteranka
Torque...

Jag har inte sett Hoffmans förra film men 3.3 på imdb ger mig inga höga förhoppningar direkt.

Ajdå, jag som belv så glad när jag läste Marcos rubrik...

Big Marco

Vampyrchef
Re: Torque...

Fast det är bara att bra att ha låga förväntningar. Jag kommer att njuta av att det faktiskt görs en film på Neuromancer och att den görs i en tid så specialeffekterna finns som krävs för att få till det vettigt.

Fast jag har ofta den inställningen och blir väldigt sällan besviken av filmer. Om inte skulle jag aldrig kunna se en film igen...

(som det superba och rätt djupa manuset till Hitman som reducerades till helt habil hjärndöd actionrulle)

Mogger

Hipsteranka
Re: Torque...

Jag skulle naturligtvis aldrig drömma om något annat än att se filmatiseringen. Nuromancer är en milstolpe och som en cyberpunk-fanboy kommer det garanterat finnas delar av filmen jag kommer att gilla.

En ny Bladerunner? Tveksamt.