Nekromanti Neotech Två

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
117
Location
Stockholm
Efter att ha talat med spelets skapare som försäkrat mig att det varken kommer en inbunden upplaga eller en reviderad upplaga inom överskådlig tid har jag äntligen köpt N2 trots dess buggar.

Är det något jag bör veta? (någon mummlade något om felaktiga skadetabeller?)
Finns det någonstans jag kan hitta en uppdaterad errata?
Finns det någonstans jag kan hitta utökade rollformulär?

Min första, spontana reaktion efter att bara ha bläddrat igenom boken lite, är att mycket, kanske för mycket, är fel, men väldigt mycket är rätt också. Ni kan vänta en utförligare rescension av N2 när jag dykt in lite djupare.

//KJB
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Japp...meddelar härmed att om man åker i fängelse som sista karriärhändelse i spelet, så står det att man får en till... Detta står i mitten på sidan med Fängelse.

Annars ställer du väl frågan som alla andra redan ställt.

Riddaren - förberedd
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Framtiden

"Nu ser du in i framtiden, du gissar att han kommer att ställa en fråga och istället för att vänta på den säger du svaret redan nu."

Japp...eftersom jag nu gav svaret redan nu, behöver han ju inte ställa den frågan.

Riddaren - spåman
 
G

Guest

Guest
Re: Always in motion is the future.

Man kan rent teoretiskt sett se in i framtiden... även om det finns några små hinder men man KAN! Vad skulle du med en tidsmaskin till? man kan inte se in i framtiden med ett dylikt föremål...

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Re: Always in motion is the future.

Tiden är en illusion om än en enträgen sådan, skapad av relativa hastigheter mellan kroppar och kroppar med stora massor och deras interaktion med varandra.

Om man så vill så existar alltid all tid. Det handlar alltså inte om att förutse framtiden utan om att betrakta världsalltet utifrån, hur man nu gör det är en annan fråga.

//Mmm
-Allt brunt är inte choklad
 

HoBBiT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
94
Location
Anderslöv, Skåne, Sverige
Re: Always in motion is the future.

Usch, känner hur höve värken tränger sig på efter att ha läst era tids inlägg. Gör som i Austin Powers "Don´t worry abut it, just have a good time"!

//HoBBiT - "Cogito ergo doleo..."
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Japp...meddelar härmed att om man åker i fängelse som sista karriärhändelse i spelet, så står det att man får en till... Detta står i mitten på sidan med Fängelse.

är inte det bara bra? jag menar, är det inte verklighetstroget att om man åker i finkan precis när man ska ut i världen och äventyra faktiskt åker in i finkan??
och AImaskiner KAN inte titta in i framtiden.. inte utan en helvetiskt massa mängd information om allt, och det kan INGET hantera i hela världen.. hur smart man än är.

.Smaffy, mittinattenframfördatornpersonen.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Om jag får vara näsvis, det kan faktiskt AI:er i N2... du kan ju förstås stryka det ur din kampanj, men de kan se in i framtiden. Observera dock att det är mycket begränsat. De kan alltså inte sitta och räkna ut när nästa världskrig kommer eller något. Sedan kan AI:er ruskigt mycket mer förstås, än att bara se in i framtiden...de har ett löjligt stort minne t.ex.

/RipperDoc - betrakta det som halvofficiellt´; det finns ju ingen utgiven modul ännu.

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
Top