Nekromanti Neotech-musik! Wee! :D

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
När jag var uttråkad häromdan skrev jag ihop en liten lista på bra bakgrundsmusik till Neotech, grundat på min skiv-/mp3-samling. Är öppen för kommentarer på om det är något jag borde lägga till/ta bort. Here goes:
<ul style="list-style-type: disc">[*]DeathBoy-We will Destroy, Decimate, Cain m.m (allt är bra :gremgrin:)[*]Bella Morte-Whispers, Logic[*]Nine Inch Nails-The mark has been made, Dead Souls, Starfuckers Inc.[*]KoRn-Freak on a leash (Nine Inch Nails remix), Shoots and ladders (är osäker på om den verkligen passar)[*]My life with the thrill kill kult-Kooler than jesus, Blue Buddha[*]Apoptygma Berzerk-Bitch, Rebel[*]Front 242-Religion, Lovely Day, Headhunter[*]London after midnight-Revenge[*]Die Krupps-Fatherland (Sisters of Mercy mix)[*]Rage against the machine-Without a face, Mic Check, Roll Right, Wake up[*]The Sisterhood-Finland red, Egypt white ("den officiella Offensiv-låten" enligt CJS :gremtongue:)[*]Sisters of Mercy-Alice[*]Marilyn Manson & Nine Inch Nails-Down in the park[*]Marilyn Manson-The Death song, The Dope Show, The Nobodies[*]My Dying Bride-Apocalypse Woman[*]Rob D-Clubbed to death (Kuryamoto eller nånting remix) (från Matrix-soundtracket)[*]No Doubt-New[*]The Residents-I murdered mommy, The confused transsexual
[/list]

Så, vad tycks?
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Fin...har några av de där låtarna, men har aldrig tänkt på att de kanske passar... :gremwink:

Fast de flesta hade jag inte ens en aning om att de fanns...brukar inte lyssna på sån musik :gremtongue:

En annan som passar bra är Marilyn Manson - Resident Evil Theme
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
För svängigt och för mycket sång för min del. Jag skulle aldrig kunna koncentrera mej på själva spelet och dessutom kan jag tänka mej att personer som inte alls tycker om sådan musik (som vissa i min spelgrupp) skulle må dåligt av dem.

Själv så håller jag mej till bl.a. klipp och enskilda låtar från Ulver (Perdition City och Metamorphosis) och Silent Hill 2's soundtrack. Dessa i mitt tycke lagom svängiga med tillräcklig känsla men framförallt så är det mycket lite sång i dem.
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Mjo, det är ju problemet..men jag tycker det skulle funka med låg volym och i bakgrunden eller liknande. Sång är egentligen inte ett problem IMHO, bara det inte är för högt. Lågt och i bakgrunden ala Sisters of Mercy är bra :gremsmile:
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Har förresten kommit på att Tool är väldigt bra att ha på lite lågt i bakgrunden. Fast detta är bara teoretiskt.
 
Top