Nekromanti Neotech"lajv" i lund

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Hej!

Jag har tillgripit lite nya ideer när jag skall starta upp min kommande neotechkampanj. Rollpersonerna känner inte varandra från början. En serie händelser kommer att dra deras öden åt samma håll. Tricket är att allt detta tilldrar sig i spelarnas vanliga liv. Jag har skickat lite förfalskade email, ICQ och gjort någon fakead sajt. Spelarna är beredda att spela sina karaktärer när som helst. Eftersom jag inte spelar någon roll själv behöver jag folk som kan spela rollpersonernas kontakter.

Jag kommer att initiera alla möten, men är givetvis öppen för förslag. Kampanjens mål är att uppnå en skön neotechkänsla. Händelserna jag koncentrerar mig mest på är de som driver handlingen framåt. Men även rena stämningskapande scener välkomnas.

Just nu behöver jag folk som kan spela ett kriminellt ungdomsgäng. Typ 3-4 personer i åldern 12-16 år. Ni kommer att behövas under två eller tre "spelmöten" med en rollperson som är hälare. Typ en halvtimme stycket.

(detta postas också i kontaktanonsgruppen)

Snow
Dead, but still walking around
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Stabil grej!
Synd att man inte bor i Lund.

Berätta gärna hur det gick sedan, så man kan dra lärdom och eventuellt prova själv.

// olav
 

Flyby

Veteran
Joined
21 Jan 2001
Messages
33
Location
Luleå
Det där lät intressant. Jag bor tyvär inte i Lund, så jag kan nog inte vara med.
Kan du förklara mer hur det hela fungerar, typ hur, var och när man träffas m.m.

// Flyby
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag kommer med stor sannolikhet att behöva folk som ringer till spelarna, när jag vet något konkret annonserar jag här.

Mötena sker utan att spelarna är beredda på det. Enda förvarningen jag givit är:
"Nu börjar inledningen, var beredda att spela era karaktärer när som helst"

Jag har skickat falska email, reggat ICQ-användare och skickat spam-meddelande (med innehåll som passar år 2059), lagt lappar i deras brevlådor, fått folk att ringa till dem (och föreställt släktingar och kontakter). Allt utan att spelarna blir förvarnade i förväg. Så småningom vill jag ha folk som springer på dem på stan (jag får ju ha koll på var de befinner sig vid en viss tidpunkt) folk som hälsar på dem hemma osv.

En annan sak jag skall göra är att drapera min skärm med löpsedlar med nyheter som kanske, eller kanske inte, har med kampanjen att göra.


Snow
Dead, but still walking around
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Tyvärr inte Lund-bo

Men jag måste säga att 'upplägget' är ju helt underbart... Som sagt, synd att man inte bor i lund =(

I had no idea I'd eaten so much; it went everywhere, didn't it.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
verkar ju verkligen skittufft!!
knacka på hos folk man inte känner eller dra in nån man aldrig sett förr in i en gränd och kanske sikta på dem med en liten pistol... juuuuu.. jag skulle vilja vara med som SLP eller nått!
trist att jag inte bor i Lund.. men jag kan hjälpa till och ringa eller möta dem på nätet om du vill!!
vill du ha hjälp kan du ICQa mig.. 10158893

tänk om man kunde få dra upp en knallpulverpistol och bratta loss på nån man inte kände mitt på stan.. vad skoj det hade varit om någon bara helt plöttsligt tog upp en ollonpistol och sköt på en, då skulle man typ kunna ha ett par ketshuppåsar från macdonalds som kunde gå sönder.. tänk förvirringen när de som inte fattar att det är rollspel börjar tro nått hänt... jouei! skulle passa mig perfa.

smaffy är jag. blä.
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
har själv lirat neotech live (lirart o lirat, jag var SL) detta var en underbar upplevelsa när jag också var en SLP...jag använde mig då av frivilliga från orten(Kalmar)... samt vänner o bekanta som inte ingår i min/vår spelgrupp.... riktigt skoj ute på stan och låte dem 'skuta ner folk' med soft air guns och liknande...skulle gärna delta som SLP och om intresset finns icqa mig 25717244

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

CeN2Y

Veteran
Joined
26 Feb 2001
Messages
2
Location
Skåne, Sverige
Re:Neotech Terrorisering/Lajv

Det skulle vara kul, fast som de flesta(?) andra så bor inte jag heller i Lund, Dock kan jag skicka både Email, ICQ, telefon, brev, m.m.
Min ICQ är 60601567 fast min dator fungerar inte för tillfället så min mail cen_wen@usa.com funkar nog bättre för tillfället, var det så smart att lämna ut mail & ICQ här?
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Säg till om ni behöver mail/icq 'kontakter'

Jag ställer gärna upp i sådana fall =)

No, no, no, that was her face, Eddie.
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Re:Neotech Terrorisering/Lajv

var det så smart att lämna ut mail & ICQ här?
Eller så kan man skicka från en annan mail-adress/ICQ/images/icons/wink.gif

Jag skulle nog också kunna ställa upp på något(men bara i nödfall)/images/icons/smile.gif
/WolmerX -Lobotomerad vardagsfilosof<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by wolmerx on 2001-02-26 22:00.</EM></FONT></P>
 

Devastator

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
122
Location
Linköping, Sverige
Varning...

Nu börjar vi närma oss Killer.
Blanda EJ ihop det med rollspel och lajv. Konceptet Killer är puckat, offensivt och hänsynslöst mot allmänheten, för att inte tala om direkt livsfarligt!
Civilklädd polis ser ligistaktig snorunge dra upp en "pistol" mitt på gatan->Dra era egna slutsatser.
Ska man spela Killer krävs ordentligt mycket mer organisation än så.

Consider yourselves warned.

Devastator

At my signal, unleash hell!
-General Maximus, Gladiator
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Varning...

Killer inbegriper inte användadet av vapen. Vad jag vet dödar man med bananer, lappar, små tygapor och liknande.
I den ursprungliga versionen, sedan har ju vissa en tendens att trappa upp.

Men jag håller med, drar man upp atrapper av vapen på gatan är man ute på helt fel spår. Det kommer vi inte att göra.

Snow
Dead, but still walking around
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Tackar

Tack alla som vill hjälpa till, jag kollar i tråden när jag behöver någon! Stay tuned...

Jag kommer också att delge er en rapport om hur det hela avlöpte.

Snow
Dead, but still walking around
 

Flyby

Veteran
Joined
21 Jan 2001
Messages
33
Location
Luleå
Re: Varning...

Nu börjar vi närma oss Killer.

Vad i h-vete är killer?
Beskrivning och/eller URL?

// Flyby
 

Flyby

Veteran
Joined
21 Jan 2001
Messages
33
Location
Luleå
Okej. Det där låter som ren terror för spelarna /images/icons/cool.gif
Nej, allvarligt. Det låter ganska coolt, men det är nog inget jag skulle palla att vara med på. Inte som RP/SL iaf. Det måste ju krävas en enorm massa samordning och planering. Har du verkligen tid med sådant?
Ändå en härlig idé. Jag ställer upp som mail-kontakt om du behöver någon.

// Flyby
 

Solitare

Veteran
Joined
1 Oct 2000
Messages
17
Location
Halmstad
Re: Säg till om ni behöver mail/icq 'kontakter'

Men hur höga är egentligen dina resurser, Jools? :=)

-Solitaire
"We've been burgled"
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
killer är.. (samt svar på er kritik)

öhh..
jag sa bara att jag gärna skulle vilja hjälpa till, genom telefon eller internet.. sen medger jag att jag att jag flummade ut litegranna. men.. uj.
håpp..

(killer är när man samlar ihop ett litet gäng med polare och sedan får allihop varsin lapp där det står vilken polare man ska ha ihjäl. när man dödat sin polare får den inte vara med mer och man får en ny lapp. man använder vapen som vattenpistol (laddad med smörsyra! hehe), bananer och så vidare. nån får vara spelledare/dommare)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 
Top