[Neotech] Första intryck

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Paal;n344979 said:
Jag läser på en iPad Pro från 2017 så det borde inte vara ett hårdvaruproblem. Jag använder Foxit PDF som oftast är mycket snabbare och smidigare än adobes egna app. Andra spels PDFer som är minst lika stora och grafiskt tunga flyter på snabbt. Vilken läsare/app använder du när det går smidigt?
Jag använder ”Books”. Grejen är att jag har stött på andra böcker som tagit tid med att läsa in bilder eller text när det finns flera ”layers”, jag är inte vidare teknisk så jag kan inte förklara det bättre. Tex så hade jag problem på min förra iPad, en iPad Air 2 med att smidigt och snabbt läsa in en del sidor i pdf-filer till L5R(inte senaste L5R från FFG utan det innan). Så jag vet inte exakt varför en del filer krånglar för en del men fungerar för andra som använder liknande eller samma hårdvara och eller mjukvara. Det enda jag vet är att med dem iPad jag har nu så har jag hittills inte stött på några problem med någon PDF. Kan det vara att de äldre iPad är programmerade att helt enkelt fungera sämre vid varje uppdatering?
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Har läst System och läser nu Anon och har en snabb fråga. Vad är en ”Nymfette”? Jag tror att jag såg en förklaring på ordet i system men hittar det inte nu när jag läser Anon, så har någon en snabb förklaring så uppskattas det. Hittills gillar jag verkligen världen och spelet i stort, har aldrig tidigare gillat att läsa saker rörande ”VR/AR/CR”, men Anon gör det hela på ett väldigt bra sätt. Är det någon kritik så här långt så är det just alla nya ord som faktiskt blir och är rätt viktiga om man som SL eller spelare skall kunna spela. Samtidigt är samma samling av ord också det som gör att spelet är nytt och uppfriskande, ja levande på något sätt :)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
GrottrolletNaug;n345084 said:
Minimoni En nymfette är en falang bland Shapers. De är en av de mer flambojant och avantgardistiska shapers-falangerna.
Tackar :) Det kommer ta ett tag innan jag pluggat in alla termer och ord, men eftersom både jag och min grupp gillar ”culture gaming” så är det klart värd det.
 
Top