Nekromanti Neotech Euro

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Arbetet med Euro går stadigt frammåt och jag räknar med att ha avslutat det inom en månad. Därför tänkte jag göra ett andra (och sista) koll på vad folk här på forumet vill se i modulen så ska jag försöka uppfylla detta!

Så skriv och säg vad ni räknar med ska finnas i modulen, och känn samtidigt att ni är med och påverkar! /images/icons/smile.gif

/Emil
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Saker som jag gärna vill ha med är följande:

<UL>
<LI>Beskrivning av de olika landsändarnas kulturer</LI>
<LI>Hur fungerar polismakt typ FBI över territoriegränser</LI>
<LI>Beskrivning av de företag som präglar samhället, stora som små</LI>
<LI>Kort beskrivning över de största städerna</LI>
<LI>Regler mm över hur man lever/bor/arbetar, dvs hur mycket kostar det att leva i de olika städerna och hur mycket pengar tjänar man när man jobbar</LI>
<LI>Terror organisationer, beskrivning av metoder och ledande personligheter</LI>
<LI>Beskrivning av olika stora TV kanaler och tidningar</LI>
<LI>Fokus på en, eller ett fåtal, stad/städer med mer ingående beskrivningar, lite barer, butiker, parker, hotell, industrier, media, innevånare typ politiker, kändisar, terrororganisationer mm</LI>
<LI>Beskrivning över hur man reser sig runt i Europa. Vad det kostar, hur lång tid det tar mm</LI>
<LI>Äventyrsuppslag med internationell karaktär</LI>
<LI>Äventyrsuppslag med stadsintermezzo karaktär</LI>
<LI>Målande beskrivningar över livet i staden, från Jetset liv till slumlivet</LI>
<LI>Introducera gärna mäktiga SLP:er som man kan använda i sina egna kampanjer som vän eller fiende</LI>
</UL>

Jag kommer inte på mer men det finns säkert mycket mer som vore bra att ha ...

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Tjenare...

Jag skulle läsa om vad en "medelsvenne" käkar, hur hans bostad ser ut, vad han gör på kvällarna (Typ nöjen, uteställen osv). Hur påverkar Dom stora företagen hans liv.

Sen skulle det sitta fint med en detaljerad beskrivning över en stadsdel som man i princip kan lägga in vart som hels i Europa. Beskrivningar av barer, discotek, Varuhus, gäng, organisationer osv, osv....

Jag tror du fattar.......

Mvh
Nectech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Inte så lokal stämpel...

Jag måste nog tyvärr göra er lite besvikna på vissa områden. Det huvudsakliga är att Euro kommer vara en övergripande modul om Europa och således inte kan gå så djupt in på saker och ting som att beskriva en enstaka stad väldigt ingående eller komma med direkta äventyrsuppslag eller SLP:er.

Istället kommer Euro att beskriva alla länder i Europa ingående: huvudsakligen Europa federation, SFS, Storbritannien och Ryssland, men även Schweiz, Liechtenstein, Ukraina och Vitryssland. Sedan serveras det lite europeiska företag och organisationer (politiska partier och förstås terroristorganisationer och brottssyndikat) samt slutligen lite om de viktigaste städerna samt ett kapitel om hur det är att leva i Europa.

Jag ska dock försöka med att trycka in så mycket av det ni nämner som möjligt, så fortsätt att skriv vad ni vill se i modulen. Om inte annat så kanske det ni önskar kommer i en senare moduler - jag har idéer på fler moduler efter Euro...

/Emil
 

Gandalf

Veteran
Joined
16 May 2000
Messages
48
Location
Stockholm
Re: Inte så lokal stämpel...

Kommer det att finnas några äventyrsuppslag, eller bara en massa onödig (enligt mig givetvis) fakta?
/G
 

HoBBiT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
94
Location
Anderslöv, Skåne, Sverige
Re: Inte så lokal stämpel...

Vad jag mest är intresserad av är beskrivning, inte regler. Jag och n2 s regler matchar inte. Jag fattar de helt enkelt inte.

Men jag vill ha mer beskrivningar om tex en "gatu scen" i en typisk europiesk stad och sådant.

//HoBBiT - "Cogito ergo doleo..."
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Inte så lokal stämpel...

Det blir mer "öndig" fakta. Men det finns en hel del övriggripande saker i Europa som man lätt kan bygga äventyr på. Rena äventyrsuppslag får vänta till senare.

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Inte så lokal stämpel...

Vad jag mest är intresserad av är beskrivning, inte regler. Jag och n2 s regler matchar inte. Jag fattar de helt enkelt inte

Då kan du nog bli nöjd med Euro eftersom boken är skriven enligt måttot "bakgrundsmodul - inga regler"...

/Emil
 

Gandalf

Veteran
Joined
16 May 2000
Messages
48
Location
Stockholm
Re: Inte så lokal stämpel...

Jaha, det var ju synd, personligen tycker jag att det är precis sådana saker som saknas i N2 och n1 också för den delen
 

HoBBiT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
94
Location
Anderslöv, Skåne, Sverige
Re: Inte så lokal stämpel...

You made my day! :)

Det är faktiskt sant att jag inte fattar alla regler i n2, tex att skjuta med automatkarbin. Helt obegripligt... för mig, men jag är ganska seg i hövet. :)

//HoBBiT - "Cogito ergo doleo..."
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Inte så lokal stämpel...

Jo, jag gillar också äventyrsuppslag, men tyvärr kan inte allting få plats i en modul. Jag har mina funderingar inför en modul fylld med äventyrsuppslag och information om en enstaka europeisk stad (som givetvis kan användas till vilken stad som helst). Hur det blir med denna idé vet jag inte, men det är inte omöjligt att en sådan kommer till N2.

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Inte så lokal stämpel...

Det är faktiskt sant att jag inte fattar alla regler i n2, tex att skjuta med automatkarbin. Helt obegripligt... för mig, men jag är ganska seg i hövet. :gremsmile:

Nä, men de är lite avancerade. Har personligen inte satt mig in helt i systemet med hur responshandlingarna fungerar, men bryr mig inte så mycket då jag improviserad ganska mycket i mina eldstrider.

/Emil
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
EURO 2?

Hmmm.. kanske en Euro del 2 är intressant?
Kanske en med undertiteln CAPITOL?
Där de största och viktigaste städerna i europa beskrivs, tillsammans med intressanta människor och lokala företag? ... Personligen så vill jag hellre ha det än att något som kan jämföras med Krilloan modulen till DoD släpps... den är visserligen bra och så men jag vill gärna ha lite information om fler städer istället för en specifik stad som är ultra beskriven...

och då måste det finnas kartor över städerna... kartor är ett måste... :o)

chrull -
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: EURO 2?

Ja Euro 2 kanske inte blir namnet, men det är kul att höra att folk är med på idén. Men jag tror att många inte ser på Europa på samma sätt som jag gör eftersom världsdelen inte beskrivs så precis i grundboken och därför kan en "Euro 1" vara nödvänlig innan Euro 2...

Information om de viktigaste städerna i Europa (ex. Bryssel, Paris, Berlin, London, Köpenhamn, Moskva) kommer i Euro och dessutom kommer det förmodligen finnas en lista över alla europeiska storstäder med kort beskrivning. Förhoppningsvis ska detta räcka tillsvidare.

/Emil
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: EURO 2?

Du inser hur komplicerade stadskartorna är. Jag tror inte det är genomförbart. En typisk N2-stad är för stor för vettiga kartor helt enkelt; vill du ha med hela på en karta blir detaljrikedomen usel.

Möjligen karta över de centrala delarna...

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: EURO 2?

Jo, jag vet hur extremt jobbigt det är. Så det är verkligen problem som måste lösas innan en sådan modul kan bli aktuell...

/Emil
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: EURO 2?

Jag hade mer tänkt mig att några stadsdelar i varje stad kartlades... inte någon heltäckande karta som moderna turistkartor även ifall det skulle vara bra... :o)

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: EURO 2?

Givetvis är en första del nödvändig, och jag litar också på att du har gjort ett bra jobb med modulen...

Kanske EURO 2 är lite dumt förresten.. CAPITOL kan man ju köra och på så sätt ta med städer från fler världsdelar än europa... det kanske skulle vara bättre...

chrull
 
Top