Nekromanti Neotech äventyr

Techno

Veteran
Joined
22 Jan 2005
Messages
39
Location
Norrköping
Hej!!!

Jag har hört att man inte går in i krig mot någon annan i första taget i neotech 2 eftersom att det är enkelt att dö (och det borde det vara).Det tycker jag att det är jävligt realistigt att det är så.För neotech är väll ett mer tänka spel om man säger det eller??Så jag tänkte så klart att man inte ska börja med värdens sjuta äventyr (har ännu inte köpt Neotech tyvärr).Men har beställt neotech 2 box om inte den finns så köper ja bara regelboken och om inte den finns så får ja vänta.Om någon skulle tipsa om ett bra äventyr man kan börja med utan värdens skjut draman så skulle det vara jävligt sckyst!!


MVH
Jonas Pettersson(Techno)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
I N2-boxen finns väl Showdown Berlin med, det är, såvitt jag sett, ett klurigt deckar-äventyr där det kan förekomma någon strid eller två (jag har _inte_ läst igenom det).

/Seinet Wintermute - Föreslår att du då börjar att läsa igenom det och ser ifall det är något för dig och din spelgrupp
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Jag har hört att man inte går in i krig mot någon annan i första taget i neotech 2 eftersom att det är enkelt att dö
Det är väl inte så väldigt lätt att dö i neotech. En skyddsväst så är det mesta utom artärblödningar fixat. Allt utom hjärnträffar går dessutom att fixa med rätt summa pengar och resurser och med lite tur går även det :gremlaugh:.

/Mori - Låter inte sina spelare få tillgång till så mycket pengar och resurser. :gremcrazy:
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Allt handlar egentligen bara om att ha en väntande ambulans i närheten då man bestämmer sig för att gå ut och kriga :gremgrin:
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Eller fyra minuters garanterad krisutryckningsservice av Paramedica. Eller specialkontrakt med Lucky Rapidos :gremlaugh:

/RipperDoc
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
uppslag - Med sikte Marocko

Jag lade nyss upp ett uppslag till ett scenario på min sida, det heter "Med sikte Marocko", kanske någonting som kan skänka lite inspiration om inte annat.
 

Techno

Veteran
Joined
22 Jan 2005
Messages
39
Location
Norrköping
Re: uppslag - Med sikte Marocko

Hej!

Ville bara tacka så mycket för tipset om marocko! :gremlaugh:Ja tycker att dumpstation är en väldigt bra sida.Ja har laddat ner allt som finns där om neotech(nästan allt).Hoppats att allt går bra och att det kommer ut nya saker senare om neotech :gremsmile:

Mvh Jonas(Techno)
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Re: uppslag - Med sikte Marocko

Jodå det går bra med sidan, arbetet går sakta men säkert framåt, svårt att säga vad som kommer härnäst dock..

Jag skrev Marocko efter att en polare kom hem därifrån med ett par inspirerande bilder som kuriosa, som sagt vi får se vad det blir efter det här, kanske något mer om SFS och Europa? Eventuellt lägger Thomas ut något nytt i formulärväg innan dess...
 
Top