Nekromanti .. NeoGames utlyser ÄVENTYRSTÄVLING??

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Skulle ni/de inte kunna göra det?
Det skulle jag iaf jag uppskatta, priser o dyl är ganska oväsentligt, att kunna hamna på en top-tio lista över äventyrskapare i Sverige är väl en morot som skulle få de flesta produktiva individerna att pressa sina hjärnceller till max.
Detta skulle vara till fördel för alla...
* neogames får bra äventyr till sitt eon
* eonspelare får nya äventyr
* folk som kräver uppskattning för att producera (ehh ja..)
börjar producera..
* att aktiva eonspelare får rösta fram det bästa äventyret skulle leda till vilda debatter och kanske men bara kanske till något produktivt...
* kanske ge vad enligt mig är det enda som saknas till Eon ett riktigt episkt-mastodont-kampanj-äventyr.

.. vad skulle gamla drakar vara utan svavelvinter serien??
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Ja, tjena det vore inte så dumt.
Men om man skulle rösta på bästa äventyret så måsste man ju ha spelat igenom alla :) och det tar kanske "lite" tid.
Men det vore as coolt om det skulle bli så.
Fast egentligen så behöver väl inte Neo utlysa en sådan, typ äventyrsbanken skulle väl kunna göra det eller nåt.

"Det man inte har i huvudet får man ha i benen"
 

Morollan

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
106
Location
Östersund, Sverige
Fast egentligen så behöver väl inte Neo utlysa en sådan, typ äventyrsbanken skulle väl kunna göra det eller nåt.

Det är just det jag tycker att dom måste göra. Om det verkligen ska bli fart på så många äventyrsskrivare som möjligt så är det bättre om Neogames själva utyser tävlingen. Inget ont om Äventyrsbanken men det blir mer seriöst om det är Neogames som gör det och uppslutningen borde vli större.
Varför inte låta vinnaren av tävlingen bli ny speltestare av produkter åt Neogames, det är en morot som skulle få till och med mig att börja skriva äventyr.



Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
hur de exakta formerna för en sådan här tävling skulle se ut går ju att diskutera, antagligen kan neogames ta ut de tio bästa för att sedan låta eon-spelarna kora bästa äventyr. Ett möjlig pris kan ju vara att fortsättningen på (om man nu skall göra mastodont..) äventyret eventuellt och under de bättre vetandes(dvs neogames personalen) översikt får sitt bidrag samt nästa del publicerad eller ngt...

vad vet jag det skulle vara intressant att få höra/läsa en officiell kommentar från någon av neogames personal ...
 

Lord Lukas

Veteran
Joined
28 Jul 2001
Messages
52
Location
Stockholm / Sverige
Ja, du. Börjar man inte skriva då så gör man det aldrig. Det är faktiskt en riktigt bra ide. Men det är förståss en hel del extra jobb för neogames, om de ska sitta och läsa igenom allt material. En sådan tävlig skulle ju skaffa fram hundratals äventyr som de ska läsa och välja de tio bästa. Det är ett jobb jag inte skulle vilja ha. Fast det kan ju också ge mycket inspiration till nya äventyr och moduler.

Man skulle ju också kunna skaffa fram en spec. grupp (kanske från detta forum) som får läsa allt, och sedan ge betyg. De tio bästa belönas med att få vara med i tävlingen. Detta kräver förståss att det finns frivilliga. Om man är med och läser kanske man kan få sitt namn uppskrivet på någon fånig lista på neogames hemsida, eller nått.

Det är säkert någon som kommer med någe bättre förslag, men ändå./images/icons/smile.gif

"Ha de gött"

Lord Lukas - lord of the forgotten relm.
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
ang..frågan om det är svårt att ta fram 10 av de bästa äventyren.
Det är nog inte så jätte svårt om man istället för att utföra någon slags intelligent analys/jämförelse mellan alsterna har en slags kvalitetsgräns.

Detta skulle även inverka på antalet där min uppfattning är att de inte skall låsa sig vid ett antal(läs storlek på lista för eon-comunityn) utan snarare lägga en "kvalitetsribba". De som klarar ribban hamnar på röstningslistan, blir det sedan 3 eller 14 äventyr spelar kanske mindre roll (läs ingen).
 
Top