Nekromanti Neogames = Samhällstjänst?

G

Guest

Guest
Re: Med andra ord, "ingen kommentar"

Då är vi tillbaka vid problemets kärna. För det första har man inte tid att uppdatera sidorna, eller möjligtvis motivation (sånt går åt det med). För det andra skulle svaret alltid bli: "Denna veckan layoutade vi lite. Vi hoppas att ska komma ut snart, men vi kan inte säga nåt säkert." Detta för att skydda sig mot alla som vill klaga på missade releaser. Frågan är, ger sådana uppdateringar något? Eller har du nåt annat förslag?

Att man saknar motivation att uppdatera hemsidan är en sak. Det är ju lite synd eftersom många på forumet verkar vilja ha den "funktionen".

Ni kan väl inte bara layouta lite varje vecka? Ni måste väl göra något annat./images/icons/wink.gif T.ex. när du arbetade med Offensiv så layoutade du inget så vitt jag vet. Då kan du skriva att den här veckan har jag gjort det med vapenkapitlet och det med stridskapitlet men det är fortfarande det här och det här och det här kvar att göra så det tar ett bra tag till.

/Tiamel
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Världen förändras

"Men ni är ju uppenbarligen medvetna om att dessa risker finns och måste då också ta med dem i beräkningen även om det är mycket, mycket svårt."

Jovisst är vi medvetna om att dessa risker finns. Det beror på att vi råkade ut för att de inträffade. Ingen på Neogames var till exempel beredd på att Top Games skulle gå i konkurs för drygt ett år sedan, och det tog minst ett halvår att få ordning på distributionen efter det och ännu längre att få produktionen i synk igen. Men nu vet vi att distributörer kan gå i konkurs. Just nu ser det dock ljust ut för Portal tack vare deras generalagentur på Pokémon, så jag tror inte att vi behöver oroa oss för det.

Men för att sammanfatta det hela, större delen av riskerna som vi känner till har drabbat oss. Det är därför vi känner till dem. Vi kan tyvärr inte ta hänsyn till risker som vi inte känner till. Därför lägger vi på en marginal på produktionstiden, men den räcker inte till om det dyker upp något av samma kaliber som Top Games konkurs.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
G

Guest

Guest
Re: Världen förändras

Jovisst är vi medvetna om att dessa risker finns. Det beror på att vi råkade ut för att de inträffade. Ingen på Neogames var till exempel beredd på att Top Games skulle gå i konkurs för drygt ett år sedan, och det tog minst ett halvår att få ordning på distributionen efter det och ännu längre att få produktionen i synk igen. Men nu vet vi att distributörer kan gå i konkurs. Just nu ser det dock ljust ut för Portal tack vare deras generalagentur på Pokémon, så jag tror inte att vi behöver oroa oss för det.

Det är precis det här jag menar. Ingen visste om att Top Games konkurs påverkade NG så kraftigt. Folk blev sura på förseningarna. Hade NG då gått ut och sagt att vi har blivit försenade på grund av att Top Games gått i konkurs så nu måste vi göra det och det och det först så hade folk varit mer förlåtande. Det känns personligen som att det är i informationen mellan företag och kund som det brister lite. Personligen visste jag ju om att Top Games konkurs påverkade er eftersom jag är vän med RipperDoc men de som inte visste det klagade naturligtvis på att man inte kommit framåt.

/Tiamel
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Med andra ord, "ingen kommentar"

<I>T.ex. när du arbetade med Offensiv så layoutade du inget så vitt jag vet. </I>

Nej. Jag var i skolan, spelade spel, var social, spelade rollspel, uppdaterade NoGo och läste forum...

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
G

Guest

Guest
Re: Amatör!

Poängen är att man inte får reda på att expansionerna kommer om man inte redan har köpt regelboken och läst den.

Där har ni faktiskt en poäng. Men man blir fortfarande besviken på NG då eftersom modulerna inte finns som boken hänvisar till och det tar endera lång tid innan de kommer eller så kommer de ev. inte alls.

/Tiamel
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Världen förändras

"Ingen visste om att Top Games konkurs påverkade NG så kraftigt."

Jag kan inte hjälpa att folk inte lyssnar. Jag har tjatat om Top Games konkurs sedan de gick i konkurs så fort varje förseningstråd dykt upp sedan förra sommaren. Men folk verkar slå dövörat till eftersom Neogames alltid är sena och alltid bortförklarar sig...

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
G

Guest

Guest
Re: Världen förändras

Jag kan inte hjälpa att folk inte lyssnar.

Nej, tyvärr./images/icons/wink.gif

Jag har tjatat om Top Games konkurs sedan de gick i konkurs så fort varje förseningstråd dykt upp sedan förra sommaren.

Det är synd att folk inte förstår innebörden i så stora grejer. Jag har inte varit på forumet mer än sen augusti så jag har inte läst några av dina sådana inlägg. Jag vet inte om det hjälper men det kan göra det, och IMO borde det göra det, att ni då skriver på NG:s hemsida att "Tyvärr har Top Games gått i konkurs så allt arbete skjuts upp med 3 månader..."? Frågar ändå trögfattade människor på forumet så är det bara att hänvisa till den nyheten på NG:s hemsida.

Men folk verkar slå dövörat till eftersom Neogames alltid är sena och alltid bortförklarar sig...

Det här är ju tyvärr en av konsekvenserna som ständiga förseningar får.

/Tiamel
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Amatör!

Att man blir besviken är en helt annan sak. Här talar vi om stackars nybörjar-Kalle som blir lurad av hemska Neogames. Och jag har inte sett några tecken på att det skulle vara möjligt.
Men, att man blir besviken är som sagt vad en annan femma. Neogames blir också besvikna när de missar en release. Kort sagt blir nog de flesta besvikna. Men man bör ju alltid ha i åtanke att alla moduler inte kan göras omedelebart, det tar ju tid att skriva en modul...

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
G

Guest

Guest
Re: Med andra ord, "ingen kommentar"

Nej. Jag var i skolan, spelade spel, var social, spelade rollspel, uppdaterade NoGo och läste forum...

Du förstår vart jag vill komma. Ni gör ju faktiskt annat än layoutar och lever normala liv när ni arbetar, annars borde det rimligtvis inte komma moduler som innehåller text, regler osv utan enbart moduler med vacker layout.

Är det krångligt att skriva en liten "rapport" en gång i veckan/månaden/vid varje framsteg och skicka in till NG? NG lägger sedan snabbt och enkelt upp det på sin hemsida. Det lär ju knappast ta längre tid eftersom ni har fullt upp med att svara på frågor om modulerna ni gör just nu.

Du skrev också att ni saknar motivation att uppdatera hemsidan. Eftersom en hel del av era kunder efterfrågat detta så borde det ju ge er viss motivation, i längden gynnar det ju er att göra som kunderna vill i de flesta fall.

Jag försöker inte tala om hur ni på NeoGames _ska_ jobba, för ni gör ett bra jobb. Allt jag gör är att ge er min syn på saken och eventuellt påpeka något jag tycker fungerar dåligt och ge förslag på förbättringar. Konstruktiv kritik helt enkelt./images/icons/wink.gif

/Tiamel
 
G

Guest

Guest
Re: Amatör!

Men, du påpekar att _om_ marknaden var större och om Neogames produkter sämre så skulle de har förlorat många kunder.

Vad jag syftade på är att företag inte får utnyttja att de har en så stor marknadsandel och att marknaden är beroende av dem. Där har vi microsoft som ett bra exempel. De finns visserligen på en stor marknad men de har en enorm marknadsandel och har inte precis tvekat att utnyttja den. Microsoft vet att de kan vänta med en edition till t.ex. office ett tag, trots att de lovat att det ska komma vid ett visst tillfälle, eftersom kunderna ändå måste köpa deras program för att få ut så mycket som möjligt av office. Man kan inte vända sig till t.ex. Lotus och köpa deras edition eftersom den inte är kompatibel. Då måste man börja om från början och köpa både Lotus och Lotus Edition och sedan så står man där med ett Office som går att använda men som man skulle kunna göra så mycket mer med.

/Tiamel
 

HighSpirit

Veteran
Joined
28 Nov 2000
Messages
22
Location
Kingsharbour
Re: Garanti? Ersättning för vad?

Nej som sagt, tacka vet jag bajs....

Och kom ihåg! Bajs är igentligen bara kolväte föreningar!
 
Top