Nekromanti Neogames på väg utför

marcuslinder

Veteran
Joined
12 Apr 2003
Messages
184
Location
Göteborg
Vad är det som händer med Neogames egentligen? Har någon enda produkt kommit ut i år alls? Händer det något alls? Och finns det några eldsjälar som kan och vill skapa och som fortfarande brinner för Mundana? Varför tillåts inte dessa som jag innerligt hoppas finns skapa i så fall? Varför har alla gamla goa forumrävar tagit till flykten?

Har inte hängt på de vanliga affärerna eller snackat med någon som har någon direkt kontakt med Neogames, eftersom jag för tillället bor i Sevilla i Spanien, men härifrån så ser det tyvärr ut som om Neogames är på väg ner i träsket; glömskans och den tysta dödens träsk.

Har det någonsin sett så här illa ut förr?
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Det är varit lite tomt på moduler men 2 eller 3 st är påväg och skall snart till tryck...

Att det inte hänt något nytt på ett tag kan vara anledning till "dvalan" som drabbat NG på sista tiden.

Ang. eldsjälar så kan jag inte svara så mycket om det, intresset har väl inte varit det största på just den fronten och så har hemsidan inte updaterats ordentligt.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Medan Riotmind köper DoD licensen och släpper prylar till sitt skräckrollspel. Järnringen visar upp sitt nya SF rollspel så händer det inget på Neogames.... En liten uppdatering av hemsidan som bara visar att det finns liv, snälla
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Jag är bara rädd att de tagit sig vatten över huvudet. Eon och Neotech får stå tillbaka för nysattsningar i form av Phobia och Terra One. Att hemsidan inte uppdateras är inte hela världen, och antalet moduler de släpper har alltid varit högt. Får de ut några innan året är slut finns ingen anledning till oro. För minst två Eon-moduler är i startgroparna (eller troligare mållinjen), N3 kan komma vilken stund som helst, två nya rollspel på gång. Lyckas de är det ett jättesprång de tar, får de däremot inte ut sina moduler till marknaden är det dags att börja bli orolig...

/ZaiToh
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Jag tror inte att du ska vara rädd för att de tar vatten över huvudet på sätt som du beskriver. Hittills (åtminstone fram tills jag pratade med Calle senast) har alltid Phobia och särskilt Terra One (som mer är att betrakta som ett fritidsprojekt) stått tillbaka för utgivning av andra saker.

Varför Thalamur och Krigsherren drar ut på tiden kan jag inte svara på, men jag anar att det beror på att man arbetar helhjärtat med en ny Neotech-version.

/Emil
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Tja... vill man måla fan på väggen så kan man lägga ihop lite saker:

I våras var det rykten från spelbutiker om att Neogames låg pyrt till. Eon III har väl visserligen sålt bra men också reats ut som fan, så särskilt mycket pengar lär det inte ha givit till företaget. Nu så har författare till två moduler sagt att de är i princip klara och bara väntar på att tryckas. Är kassan månne så tom att man inte har råd att trycka? Det är ju inga av de nya rollspelen som har kommit ut än heller...

Mvh / Phelan, som hoppas att punkterna ovan inte hänger samman
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Man får väl hoppas att det stämmer, det Emil skriver. Att Neogames laddar inför julen med en massa släpp som Krigsherren, Thalamur och ett nytt NeoTech och kanske en misselmodul som extra bonus.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Re: Neogames på G!

Jag snackade med Calle i torsdags och då var läget sådant att han väntade på tryck-offerter för Thalamur, att ett fåtal bilder saknades till Krigsherren, och ... Calle för skälla på mig om det är en hemlighet, menmen ... att Calle har varit inspirerad den senaste tiden och är nästan klar med modulen om det Jargiska kejsardömet.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Later bra!

Later jatte bra! Jargien ar den modulen som jag langter mest efter. Trots att jag inte spelar rollspel just nu sa koper jag forfarande moduler for framtida bruk och Jargien ar definitivt en modul jag kommer att kopa!

MiniMoni
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Re: Neogames på G!

Låter finfint det! Synd bara att det inte nämns oftare för det är en väldigt stor skara som undrar vad ni har för er... Själv klarar jag mig utan uppdaterad hemsida och kör på med det ni har - för det räcker otroligt långt.

/ZaiToh - glad att inspirationen flödar!
 

Carnin

Veteran
Joined
12 Feb 2005
Messages
84
Location
Stockholm
Re: Neogames på G!

Håller med de andra!

Detta låter helt suveränt! Jag har länge längtat efter modulen om Jargiska Kejsardömet då jag tror att detta kommer att bli en väldigt spännande modul då det Jargiska Kejsardömet är ett väldigt intressant land. Skulle dock önska mig att Neogames hemsida uppdaterades lite oftare, det behöver inte stå någonting jättelångt, men bara nåt så att man vet att saker och ting fortfarande är som de ska.


/Carnin
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Jargien

Jag vet att det ryktades om att Jargien kanske skulle komma i boxform förut. Men det blir bara en vanlig modul nu eller? Finns det nån möjlighet att få reda på ungefär hur tjock och omfattande den blir, eller stämmer det som står på hemsidan?
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Re: Neogames på G!

Faktum är att han är väldigt snabb då man mailar honom. Har hittils bara mailat då jag upptäckt länkfel, något som var åtgärdat inom 5 minuter.

/ZaiToh
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
Re: Jargien

Det måste nog bestämmas av CJS först. Många moduler tenderar ju att växa i omfång. Thalamur blir till exempel tjockare än 64 sidor.
 
Top