Nekromanti Neogames involverar stora massan.

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Alldeles för en stund sedan avslutades den tävling där vi vanliga dödliga kunde skicka in våra på egen tid författade varelser som vi tyckte hörde Mundana till.
Jag måste medge att jag verkligen gillade chansen att få "visa vad man går för" och sitter nu och väntar med viss upphetsning, inte bara på resultatet på denna tävling utan också på när nästa ska presenteras. Det finns ett par böcker man länge väntat på (Demoner bland annat)
Om Neogames (och författarna till böckerna) känner sig redo så tror jag nog att en likadan tävling som den till Mundana Bestar skulle kunna göras med den nästan bortglömda boken Demoner.
Om inte annat kan alstren kanske bifogas i inläggen här.

VH och God Jul Önskar Draken Gylf.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Det är ett väldigt kul sätt att skriva böcker på faktist. White Wolf körde en likadan tävling till av sina Blodslinjeböcker, där i princip hela boken, exklusive inledningen, var skriven av fans som ställt upp i "skriv din egen blodslinje och få den publicerad"-tävlingen. Väldigt kul, väldigt smart och ett superbra sätt att involvera sina köpare/läsare/spelare.

Det enda jag kan tänka på är väl att om man ska skriva något till demonboken, hur tänkte du att det skulle gå till? Vi vet i princip inget om demoner, inget om förmågor osv., så det är svårt att skriva om specifika demoner.
Djur är ju på det sättet ganska enkla att skriva om, eftersom det inte finns något övernaturligt inblandat och alla kan relatera till det. Men t.ex. demoner kan jag tycka skulle vara väldigt klurigt om det ska stämma med andra bidrag, neogames/författarens vision om ämnet och sådär.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Ja, jag kan se svårigheter att på samma sätt involvera kunderna i demonermodulen eftersom väldigt få - eller inga "sneak peaks" visats. Något jag skulle vilja lyfta fram är att neogames bjuder in eonfansen till ett möte och samlar in idéer och intryck. Jag tror det skulle vara bra för ett företag av den storleken att bygga ett starkare ethos samtidigt som man får möjligheten att förklara för sina kunder varför det tar tid att få ut moduler och så vidare, det förmedlas redan idag genom internet men genom den personliga kontakten tror jag en bättre förståelse kan etableras.

Förslagsvis skulle man anordna detta i Visby, Göteborg, Malmö, Stockholm och Umeå.

--
edit: Det bästa vore väll att anordna ett seminarium i samband med de stora konventen, förslagsvis i samband med utgivning av en ny modul. Ett sådant event borde också vara attraktivt för konventsarrangörerna att marknadsföra för att få fler deltagare eftersom Sveriges idag, troligaste största rollspelsföretag väljer att hålla i något sådant där.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Sade du något om att visa upp våra bidrag? Nåja, tävlingen är över så här har ni!
Förövrigt var det här en jävligt kul grej att göra, även om mina bidrag inte var de bästa! =D

EDIT: Herr Persson kom med en mycket intelligent kommentar. Därför gör jag så, att jag endast skriver namnen på mina alster. Stats får ni om bidragen vinner.

Trollkatt
Asharisk Gaddbagge
Ljusål
Krontryne
Xor-apa
Jull
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag tycker det vore kul ifall Neogames fortsätter med liknande tävlingar och jag tror att alla kan tjäna på att involvera oss fans mer i utvecklingen av nya moduler. Det är ju trotts allt vi som ska köpa dem.
I djur-tävlingen lyckades jag bara få ihop ett enda bidrag nämligen den thalaskiska bergstigern.
Efter det försvann kreativiteten och det enda jag kom på var typ linjära ormar och 4-dimensionella älgar, typ. För mycket matte!
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Inser att det inte skulle kunna bli lika lätt som med de alldagliga djuren, men om man använder sig utav reglerna i Mystik och Magi och sneglar på Demonerna i Vandöda och Nekromanti samt att Neogames (om de är intresserade av ännu en tävling) släpper vissa "ramar" för oss att arbeta kring så är jag säker på att det kommer gå vägen.

VH Jens.L
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det har varit en snarlik tävling innan, faktiskt, till 'Monster i Mundana'. Jag tror det var isdraken krynir som var det vinnande bidraget back then.

- Ymir, berättar
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Ooh, historielektion!

Fan, jag var knappt född när Monster i Mundana kom ut. <.< I övrigt var det jävligt svårt att skriva statistik till den Ashariska Gaddbaggen.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Som sagt alltid kul med lite historia, för övrigt så är EONforumet väldigt aktivt nu och i princip varenda tråd "brinner". Jag skulle vilja slå ett slag för att vi tillsammans utför en nekrotropisk ritual för att återuppliva den stora inspiratationstråden!
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
*slår Ob4t6*
En trea, en fyra, två sexor.
... Åh helvete.
*slår om Ob*
Två treor, en fyra, två femmor och en sexa.
Men vad FAN!
*slår om Ob*
Två treor, två fyror och tre femmor.
... 6 + 8 + 15 = 29. Mot Alkemi 14

Eeeh, jag fumlade. Vad händer? *slår på nekromanti-fummel*
Kroppen sliter sig och slår sönder laboratoriet.

Fan också.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Själv lämnade jag in en mycket utarbetad Meloriansk Guldhamster. Mycket farligt otyg som lurar lite överallt i adelsmännens boningar.
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Jag övervägde att skriva om både maneter och venus-flugfällor och strypar-vinrankor. Men studierna hann ikapp mig.

Skulle gärna göra en rejäl insats i ett kollektivt skapande av demoner.
 

Jehorius

Veteran
Joined
3 May 2009
Messages
144
Location
Mellerud
<flinar brett och ger Kraetyz en klapp på axeln> Sådär, en månads terapi. Men för att inte slita mig ifrån trådens ämne, så instämmer jag. Tävlingar is the shit, sen att jag inte riktigt hunnit med att skicka några bidrag själv.. Det... är en annan femma!

Iavhe, som är trött på hallonsaft.
 
Top