Nekromanti NeoChat (Neotech 2059 Online)

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Jag och en god vän håller på att utveckla en rollspelschat för Neotech 2. (eller NX om det kommer innan 2059)

Det hela funkar så att man skriver vad ens karaktär gör, tycker och tänker. (För er som spelat på syskonskapet eller vampiri så förstår ni vad jag menar). Det är i princip helt systemfritt även om det kommer finnas en del chattregler för att alla ska trivas.

Det hela kommer (som det ser ut nu iallfall) utspela sig i Paris, på en Nattklubb, ett lyxhotel och en oanvänd tunnelbanestation. Man kommer skapa egna karaktärer och man kommer ha ett eget hem, lista på ägodelar och ett bankkonto för att kunna hålla reda på vad man har.

Spelet är skrivet i java, så man behöver ha java installerat när det väl kommer upp. Men det kommer finnas utförliga instruktioner vilken knapp man ska trycka på för att installera det :gremlaugh:

Nu sökes intressanter för att vara med och arbeta fram bakgrundshistorian för staden, lite viktiga karaktärer samt bidra med allmänt intresse eller inspiration. Hör av er till mig.
Vi söker också folk som har erfaranhet av denna sorts spel som ska spela några viktiga karaktärer (bland annat ägaren till en av Paris populäraste nattklubbar)

(Edit: Jag var lite osäker på vart jag skulle posta detta, på Neotech-forumet eller här. Men jag valde här, det kanske ändå inte BARA inbitna neotechare som är intresserad av cyberpunk på internet. Speciellt då man inte behöver veta hela systemet.)
 

Demiurg

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
206
Location
Malmö
Re: Oj, vilken sprudlande aktivitet :D

Vad söt du är på bilderna i chaten...
Ser ju fint ut, men du kan väl ta någon annan bild än den där fula Ultraomslagsbilden?

I övrigt: är själv inte så intresserad av chatrollspel. Men det kanske finns andra som är, även om det inte verkar så just nu...
 
Top