Nekromanti Nemi spelar rollspel... ^_^;

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Kulturserier!

Jag skulle vilja skriva en Wold Newtonsk serie där Pansar-Bengtsson (gick i gamla svenska Galaxy på 50-60-talet), Blixt-Grodon och Kapten Stofil möter varandra!

Erik, vill också ha en nådevedermälesdestruktor i vedboden
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: pfah!

Det är du som säger det, som en snubbe från Nasaret en gång sa; jag förklarade att jag tycker roliga tjejer kan vara kul ibland och det är en viss brist på dem.

Och vem fasen har talat om seriekonst?! Hittar du nån som påstår att Nemi är, uhm, större konst än, tja, vad brukar man tycka vara konstnärligt, Maus, så skall jag med glädje skratta åt dem.

Erik, konst är iofs allvarligt överskattat
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Nemi är ingen människa...

"Jag har inget särskilt emot Nemi, däremot känner jag visst avog mot den där norskan sedan jag skulle springa in och handla på SF-bokhandeln en dag... bara för att upptäcka att hon satt där och signerade album, så stället var sardinburksbelamrat från entrén och inåt av gothisar. Att ta sig upp till rollspelsavdelningen var bara inte fysiskt möjligt."

För att citera Staffan från Staffars Serier då han såg en kö med gothisar som köade för att få sin Nemialbum signerade: "Kolla! Freaks! Och de står på rad!".
Och det kom från en seriehandlare :gremgrin:


Storuggla, står inte på rad
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
wha' evah

Okej, jag erkänner, jag är dålig på att sätta ut smileys ibland.

Hittar du nån som påstår att Nemi är, uhm, större konst än, tja, vad brukar man tycka vara konstnärligt, Maus, så skall jag med glädje skratta åt dem.

Näh, det är inte det jag menar. Jag menar snarare att av alla strippserier som jag läst så finns det många som har en betydligt högre kvalitet/hyp-kvot än Nemi. Nemi förtjänar (i min ringa mening) helt enkelt inte den uppmärksamhet den fått.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Upptäckte Nemi-serien för några månader sedan, då lokaltidningen bytte serier (hurra, äntligen...de gamla hade funnits där i minst 20 år, vissa ännu längre).
Efter det kan jag bara instämma med en massa föregående talare: Nemi rockar fett!!!

/Skuggvarg - som Nemi...fast av det andra könet
 
Top