Nekromanti Nemi spelar rollspel... ^_^;

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jepp. Se bara på DN och klicka på Nemi nere i hörnet och läs... ^_^;


Storuggla, har aldrig råkat ut för det
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
förvånande?

inte direkt :gremsmile:

men kanske värt att klippa ut ändå
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Småskoj !!

HeHe !! :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

Sådär lite småskoj faktsikt !! Drog lite på smilbanden.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
pfah!

Öh, Nemi är ju jättedålig ju. Den ä helt ba lixom aptöntig och dålia skämt åsså är den dålit tecknad också. Den ä typ som "Helge" som alla tyckär ä jättefräck ba'f'att det ä en älg i huvverollen men nu så tycke folk den är bra fö de ä värsta snygga bruttan i huvverollen istället me svarta kläder å nitar å sånt å de ä typ megaomoget, typ.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: pfah!

Det enda jag stör mig på är att hon är vässta elitisten.
Man lever inte om man inte har svarta kläder på sig! -Vad vet hon om det? Tsss.
Men annars så kan hon ju vara kul.


*Nemi sover, klockan ringer*
"Bara fem minuter till.."
*Nemi vaknar igen, fem minuter senare enligt klockan*
*Nemi ringer i telefon*
"Jag lyckades vakna efter de där legendariska fem minuterna, och jag känner mig jätteutvilad! På en
måndag!"
"Det är tisdag i dag."
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: pfah!

Är det inte lite trist med rena "tyckartrådar"? Det är en smula poänglöst att nu svara "jag tycker Nemi är bra/rolig", det kommer inte leda till någon vettigare diskussion...

Jag gillar Nemi eftersom jag har många vänner som jag känner igen i serien, mestadels i Nemi själv. Inte helt fullt alltså, utan i olika seriestrippar påminner hon mig om olika vänner. Sådant tycker i alla fall jag är kul.

Jag tycker att Nemi och Pondus är de enda serierna i DN som håller måttet.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Men jag HADE argument..

..till skillnad från igge.

Däremot tyckte jag inte ämnet var tillärckligt relevant för att förtjäna korrekt stavning och interpunktion. :gremgrin:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: pfah!

Jag misstänker att Dnalle och Ignatius skämtade... vilket kanske inte heller var så konstruktivt. Typ. :gremsmirk:

Varför Nemi är bra: tjejer bara får vara roliga om de är tjocka tanter (eller möjligtvis våp). Nemi struntar ganska mycket i det. Hon är kul ändå. Sedan borde det finnas ett pris för det underbara sättet att teckna miner med bara ögon och mun - lysande.

Erik
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Nemi är ingen människa...

...hon är en populärkulturell demon sprungen ur en sjuk norskas dimmiga medvetande.

Och förresten behöver en situation inte vara rolig, eller ens intresssant, bara för att den är mänsklig. Mnskliga situationer upplever jag i tusentals i mitt dagliga umgänge med människor , så jag har inget överdrivet behov av att få mig dem till livs via mina serier också.

Att jag är en robot nekar jag dock inte till. *bip bip*
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: pfah!

Skämtar och skämtar. Jag *tycker* inte om Nemi (eller snarare; jag finner serien vara på ungefär samma nivå som "Ernie", värd att dra på smilbanden åt mellan varven men knappast någon stor seriekonst).

Varför Nemi är bra: tjejer bara får vara roliga om de är tjocka tanter (eller möjligtvis våp). Nemi struntar ganska mycket i det. Hon är kul ändå.

Jaha? Här blir man anklagad för att vara mansväldets förespråkare, också! Mycket skall man höra!

Sedan borde det finnas ett pris för det underbara sättet att teckna miner med bara ögon och mun - lysande.

Och vilka kroppsdelar brukar *du* använda för att teckna miner?

Näh, förresten, glöm att jag frågade. :gremtongue:
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Nemi är ingen människa...

...hon är en populärkulturell demon sprungen ur en sjuk norskas dimmiga medvetande.

Jag har inget särskilt emot Nemi, däremot känner jag visst avog mot den där norskan sedan jag skulle springa in och handla på SF-bokhandeln en dag... bara för att upptäcka att hon satt där och signerade album, så stället var sardinburksbelamrat från entrén och inåt av gothisar. Att ta sig upp till rollspelsavdelningen var bara inte fysiskt möjligt.

Nå, jag kom iaf därifrån med ett album med världens de facto bästa serie; Lars Olssons 'Blixt-grodon'. (-:

--
Åke
 
Top