Nekromanti Nekrotropi needar help!

Kenzui

Warrior
hej. jag fattar helt enkelt inte jag har säkert läst det flera gånger! om jag ska göra en ultor i mitt stor lab och har mina assistenter och så. volka slag ska jag slå och hur lång tid tar det? sen om ni har lust så skulle jag vilja ha tips om vilken magi jag ska använda om jag vill göra typ en fireball som är svart, bara nån förmörkning av flamman asså! HA DET BRA!!!

Zug209_ivenhoe

Warrior
Du slår ett slag mot alkemi (reanimation magnitud 6) Skall du bara ha en helt vanlig Ultor blr svårigheten ob6t6 och tidsåtgången 6*12 = 72 timmar observera att du måste ha sex st Nekrotropiska filament antingen kongelerade eller alstrade, om man alstrar filamenten så tillkommer den svårigheten ( ob6t6 mot alstra Nekrotropi)

Angående ditt eldklot är det väll Nekrotropi eller skototropi.

Kenzui

Warrior
hmm det var så lätt asså... men alstrade filament måste man ju alstra själv så dom har man ju inte själv?! jag gör en blandning av kongelerade så blir det 3varsina. sen har jag ett stort labb så jag förkotar tiden=). HA DET BRA!!! ps tack för hjälpen!

Kenzui

Warrior
wow juste om man vill läga till nekrotropiska färdigheter hur gör man det? måste man gå till avgrunden då? jag vill nämligen ge mina ultorer sket mycke skydd (hel rustning och dödsrikets pansar ger 25, 23, 25 typ :gremlaugh: ! bye

Zug209_ivenhoe

Warrior
Du lägger till det när du skapar den vandöde. Rangen och magnituden öker med ett steg per rang på förmågan, En Ultor med förmågan dödsrikets pansar skulle alltså få rang 9.
Du behöver alltså inte joxa med avgrunden.

Tesfforp

Warrior
Re: Mörkt eldklot

Skototropi är mörkrets magi, så att det är den tropin som kan kombineras med något eldklot.
Rekommenderad effekt till detta är mörker som man typ koncentrerar på eldklotet som blir mörkt.
Går ju inte enligt reglerna, men man kan ju göra vad man vill om man får av SL (se signatur).

MovinGalt

Warrior
Själv skulle jag gå rakt på pyrotropi.

Jag låter det egentligen vara lite fritt med just Graphic effects gällande magi. Om en Nekromantiker exempelvis använder sig av Fototropins effekt Blixt kan den vara lila/svart, eller om en pyrotropiker gör den blir den rödare/orange kanske. Det blir liksom lite mer effektfullt då.

/MovinGalt

Kenzui

Warrior
Re: Mörkt eldklot

jo det var väll nåt åt det hållet jag tänkte =) . men så kommer jag ju att transformera såklart för jag kan bara nekrotropi eller kan bara alstra de iaf! H ADET BRA!!! ps tack alla för hjälpen =)!!!

HerrBjörn

Warrior
Jo helt klart..
Alternativt om han har någon som helst kunskap om skototropi så kan han ju "förmörka" alla sina spells äst han vill..
Iof. är nekrotropins färg mörkgrå så då kan han ju troligtvis kasta
mörkgråa fireballs som e så pass mörka att man kan kalla dem svarta..

Det där med ultorn har jag inte direkt koll på då våran SL förbjuder oss
från att läsa V&N-boken mer än nödvändigt om vi inte är nekromantiker vilket jag inte har gjort förens nu och han 'är inte färdig så jag hoppas någon annan kan hjälpa dig..
Står det inte en tabell föresten där allt e med..
Ultorns rang är ju basen du ska slå i nekrotropi och alkemi..
Sen får du väll lättare med Ob1T6 för varje medhjälpare upp til typ 3 st. tror jag..
Ett lättare också för att du har labb.
Ingredienserna och tidsåtgången står väll i slutet av beskrivningen som är till vänster om bilden av den varelse du vill reanimera...

Jag är inte riktigt säker på att allt detta är korrekt men i stort sett så är det så....
Övriga får gärna rätta mig om jag har fel..
:gremcool::zeppelinare:

HerrBjörn

Warrior
Det e lugnt..
Forumet är till för disskusioner och fråger..
(vissa fråger är iof. väldigt onödiga) då menar jag inte denna,,
Hadè

Den svarta elden

sen om ni har lust så skulle jag vilja ha tips om vilken magi jag ska använda om jag vill göra typ en fireball som är svart, bara nån förmörkning av flamman asså!
Det borde gå att fixa genom att kombinera de två effekterna Eld (pyrotropi) och Mörker (skototropi) från Mystik & Magis effektlista. Mörkereffekten borde vara av högre magnitud än eldeffekten så att den verkligen fördunklar det ljus som elden utstrålar.

rax

Swordsman
Re: Den svarta elden

Mörkereffekten borde vara av högre magnitud än eldeffekten så att den verkligen fördunklar det ljus som elden utstrålar.
Mjo, men om jag inte missminner mig består besvärjelsen ’Sårade änglars spjut’ av den fototropiska effekten Blixt (enligt erratan) samt den nekrotropiska effekten Blödning. Det fysiska utseendet beskrivs som ett rödskimrande spjut som slungas mot målet. Detta helt utan några särskilda effekter för att forma/färga utseendet.

Jag tror nog man kan få til ett svart eldklot lite hur man vill (alltså utan en specifik effekt) - att blanda in skototropi på ett eller annat sätt är dock nog mest ’trovärdigt’.

/Rax, bara för att :gremwink: