Nekromanti Nekromatik Riddare?

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Usch. jag hatar att vara negativ, men ibland måste man.

Det finns redan för mycket onödiga inlägg på Eonforumet! Snälla, sluta posta inlägg där ni skriver saker som redan sagts i tråden, i vissa fall nästan ordagrant!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Nekromatik Riddare? [ANT]

Med största sannolikhet ett par gånger, ja. :gremsmile:

Det tål att upprepas dock.

[ANT] = Almost No Text (Nästan ingen text)
 

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Jag är SL i våran spelgrupp, och en av mina spelare har en soldisk baron/riddare som på senare tid också fått upp ögonen för nekromanti och dess kraft. Han har ett hemligt rum under sin borg, med ingång från bibilioteket. Hantverkarna som byggde den hemliga gången tystades snarast av några inhyrda bovar. Spelaren har ett stort gravvalv under sin borg, i ansluting till det hemliga rummet, och där förvarar han just nu sin här på drygt ett dussin vandöda. Hans hushåll består av vanliga människor, och därför håller han sitt arbete hemligt. En annan av spelarna har blivit upptagen som lärling till denne. Detta har gett upphov till många äventyr, och nu har läget blivit ganska problematiskt eftersom gruppens två nyaste spelare är Jargiska Tempelriddare. Det är riktigt kul att spelleda, även om det är en utmaning,

Hoppas att något av detta kan vara till intresse/nytta för din blivande rollperson :gremsmile:
 

Badanka

Veteran
Joined
3 May 2003
Messages
40
Location
väsby
Re: Och vad är problemet?

Av någon konstig anledning så får jag nån cineastisk bild i huvudet, där folket tar skydd i länsherrens borg, och herren gömmer folket i ett av de bakre rummen, sen ställer han sig mitt i hallen innanför dörrarna och låter tirakerna störta in,

och bilden jag får i huvudet är den där han står där, svartklädd och ensam, mot en hord vrålande tiraker som kommer in genom porten... och precis när de ska gå till anfall, kommer de vandöda, både från dörrarna till salen, och som de som är klädda prydnadsrustningarna som står längs väggarna.
och det blir en enorm slakt,

efter slaget släpps människorna ut ur borgen, och då står nekromantikern där, med en hel drös lik som ska bli vandöda soldater. och antingen fruktan och/eller respekt av folket..
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Och vad är problemet?

Hmm....
Jag får en bild i huvet hur de, efter tirak anfallet, börjar bygga ett tempel* åt Dibuk och offrar de som går i mot på ett stort tempel. Uppe på en stor sten (eller något sånt) tittar länsherren nöjt på medan den kalla vinden blåser om honom känner han att Dibuk är nöjd med honom.....

* eftersom de av skräck och vördnand följer sin länsherre eller bara låter sig "luras" av hans fagra tal om Dibuk och nekromanti inte är en fienden utan en vän, etc.

Midar gillar läskiga Nekromantiker.
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Re: Och vad är problemet?

Och sen att länsherren/nekromantikern betalade tirakerna för anfallet är en annan femma :gremwink:

/Hartland, tänker (tror jag)
 
Top