Nekromanti Nekromantikernas mördrarfront *hehe*

Kanturi

Swordsman
Jag tog den titeln för att det var lite mer spännade än: "Fråga om Nekromantiker". Jag undrar hur Nekromantiker får fram sina vandöda, kan dom typ få upp dem ur jorden med en formel eller måste dom balsamera alla sina "värdkroppar"?

//Kanturi, som snart ska köpa Vandöda och Nekromanti men vill gärna veta lite info innan... *hehe*

Gastono

Hero
Spoiler för de som inte vill veta hur vandöda görs

Spoiler för er som inte har något att göra med nekromanti:

De gör helt enkelt som så att de skaffar ett lik, tar liket i fråga till sitt labratorium, grejar lite grann med det (basamering är endast nödvändigt då man skall göra vissa typer av vandöda eller bevara liket bättre).
Det behövs nekrotropiska energier från nekromanten eller per kongelat om man vill vara på den säkra sidan.
Lite hokus pokus i ett antal timmar sedan är det färdigt.
Vanligtvis så tar det sin tid att spela det då man skall bestämma kommandon och annat roligt men det tar även ett bra tag i rollspelet, om man skall göra stora döda gossar tar det över ett dygn och man får problem med utmattning utan assistenter.
Det är "ungefär" som att göra ett föremål magiskt.

lijat

Swordsman
Kort svar: Hitta ett lik, behandla med en alkemisk prosses och vips en vandöd.

Lijat - svarar.

Kanturi

Swordsman
Hitta ett lik, behandla med en alkemisk prosses och vips en vandöd.
Så det betyder att Nekromantikern kan smyga ut i skogen, vänta på en diligens, överfalla den, döda de som är i och sedan greja lite (det som du skrev) och vips så kan man kalla sig en Nekromantiker...

Kanturi

Swordsman
Re: Spoiler för de som inte vill veta hur vandöda görs

Men detta betyder då att EN Nekromantiker inte kan göra en stor armé med typ mumier om han inte är typ... asgrym... *hehe*

lijat

Swordsman
Tja de ska lyckas med den alkemiska prossesen också men att överfalla resande är ett sätt att skaffa råmaterial.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Spoiler för de som inte vill veta hur vandöda görs

Inte på kort tid, nej. Nekromantikerns förmågor är inte direkt användbara i pressade situationer, de kräver rätt långa förberedelser då man tillverkar vandöda. Om de har några veckor på sig och god tillgång till lik kan de dock skapa en hel del vandrande döingar.

Kanturi

Swordsman
Nekromantiker?

Men vad är egentligen en Nekromantiker bra för? Varför blir man egentligen Nekromantiker? Vad vinner man på det? Oj, många frågor på en gång... :gremwink:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Nekromantiker?

Man får möjligheten att skapa vandöda som sedan kan användas till allt möjligt. Sedan finns ju även möjligheten att då man blir riktigt mäktig <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">bli en lisch och för evigt "leva" som en über-vandöd.</font></td></tr></table>
Så visst finns det fördelar. Nekromantikerns styrka ligger i det långa loppet.

Kanturi

Swordsman

Så anledningen till at man blir Nekromantiker är att man kan fixa fram en mumie som kan handla mat åt en? :gremtongue: Jag menar liksom, skapar man typ kanske 3 mumier som får anfalla en diligens, skrämma livet ur dem, sno pengarna och dra? Det verkar så himla kul att vara Nekromantiker men jag fattar inte grejen riktigt. Kan en Medikus hjälpa en Nekromantiker med den Anatomsika-delen m.m.?

MongoMan

Swordsman

Det verkar så himla kul att vara Nekromantiker
Ja, skitkul, att döda folk och sedan behandla deras ruttnande, stinkande kroppar för att de ska kunna resa sig upp som vidriga, vandöda varelser för att kunna döda mer!
Kan man ha ett roligare liv?

Kan en Medikus hjälpa en Nekromantiker med den Anatomsika-delen m.m.?
Det är inte riktigt det en läkare gör.

Kanturi

Swordsman

Nekromantiker verkar bara så häftigt: Skapa sina feta vandöda på Grang 18+ m.m. men jag fattar inte VARFÖR gör Nekromantiker sådant?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Om man använder sig av Nekromantisk drill kan man få sig en laboratorieassistent som inte kräver lön, mat eller sömn. Rätt trevlgt att ha. Sedan kan man ju givetvis bli storhetsvansinnig och börja bygga en vandöd armé och karva sig ett eget rike någonstans där ingen bryr sig om vad som sker, och så finns ju den där eftersträvade odödligheten (även om den kräver en hel del kunskaper inom alkemi, magi och schamanism). Annars är vandöda helt enkelt billig arbetskraft. Vad skulle du göra med tjugo arbetare som inte begär lön och kan arbeta dygnet runt? Det går att fixa en hel del saker med det.

Marcus J

Hero
enkelt och enkelt, myndigheterna får ganska snart upp ögonen på att det har börjat försvinna resandes och skickar irriterande typer för att undersöka det, J*vla vägvakter kan inte lämna en hederlig forskare i fred men jag är nära nu, snart så ska de få se på annat HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA

/Marcus som praktiserar som galen nekromantiker

Rickard

Urverk speldesign

"...men jag fattar inte VARFÖR gör Nekromantiker sådant?"
Jag ställde samma fråga på DoD-forumet, fast då handlade det om demonologi.. Ungefär samma princip där.

"Varför", frågade du? Tja, tänk Frankenstein.. Han gjorde det av kärlek.. Ok, från början var det visserligen av upptäckarlust.. "Kan jag göra det här?"-känslan.. Själv undrar jag lite varför magiker vill lära sig att frammana eldbollar eller sätt att förflytta sig utan att behöva gå.. Vad är det egentligen för nytta med det? Jag tycker förvisso det vore ballt att kunna kommunicera telepatiskt långväga eller kunna ta del av andras drömmar..

Någon annan kanske får en liten kick utav att frammana sina egna personliga tjänare.. Odöda är de perfekta slavarna.. De lyder en besinningslöst.. De behöver varken mat eller vila.. De kan inte mutas eller förvridas av andras tungor.. De har inga känslor och de skulle aldrig förråda en.. Ok, de besitter några nackdelar men de kan gå att ignorera..

Magikern kanske har mindervärdeskomplex och behöver några att hävda sig mot? Denne kanske känner sig ensam och forskar fram hur denne ska få tillbaka sin gamle trotjänare? Denne kanske anser sig göra de vandöda en tjänst genom att ge tillbaka dem en viss del av livet? Kanske forskar magikern fram besvärjelsen som en del utav en förbannelse?

Själv ser jag hellre nekromantiker som andebesvärjare.. En vettig magiker lär sig inte bara hur denne kan återuppväcka döda.. Det är som om en bagare bara skulle lära sig att baka wienerbröd.. Det finns så mycket mer utav andebesvärjandet att ta del på, så det är synd att bara sänka det till nekromantikanvändande.. Nu vet jag förvisso inte vad det innebär, men jag antar att det har stora likheter med DoD:s nekromantiker..

Nekro antar jag betyder "död" eller "de döda" och manti kommer antagligen från grekiskans "mantai" (hur det nu stavas) och betyder "spådom" (exempelvis; kiromanti = spå i händer).. Med lite fantasi kanske kan du säkert fundera ut vad jag tycker en nekromantiker kan göra..

Förresten.. Funderade på vad du har skrivit i "Söker spelare".. Rätt kul att du skriver "Nae, funkar bra med mina andra kompisar(men om det finns nån i Mölndal så mejla mej) " och sedan skriver du inte ut din e-mail någonstans.. :gremsmile:

/Han som ritade en seriestrip om ämnet demoner och magiker

Kanturi

Swordsman

och sedan skriver du inte ut din e-mail någonstans
Ja visst é jag smart :gremwink: men visar jag den inte på min typ profil heller? wierd (eller Wyrd som EON-spelare skulle säga :gremtongue:)

Kanturi

Swordsman

Vad skulle du göra med tjugo arbetare som inte begär lön och kan arbeta dygnet runt?
Men hur länge lever dom? Lever dom tills dom blir dödade av svärd och andra vapen eller lever de bara i en månad typ?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

"Själv ser jag hellre nekromantiker som andebesvärjare.. En vettig magiker lär sig inte bara hur denne kan återuppväcka döda.. Det är som om en bagare bara skulle lära sig att baka wienerbröd.. Det finns så mycket mer utav andebesvärjandet att ta del på, så det är synd att bara sänka det till nekromantikanvändande.. Nu vet jag förvisso inte vad det innebär, men jag antar att det har stora likheter med DoD:s nekromantiker.."

Inte riktigt. En Eonsk nekromantiker använder sig sällan av besvärjelser och ritualer, utan är egentligen en typ av alkemist (vandöda klassas som magiska föremål). Dessutom finns det en hel del nekromantiska processer, speciellt bland de mäktigare typerna, som kräver att man kan en del andebesvärjande. Sedan finns ju andebesvärjare i sin egen rätt också.