Nekromanti Nekromanti på 2000-talet

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
227
Hej!

Jag är en 40-plus-taggare med grav nostalgi som fått för mig att försöka väcka vår gamla spelgrupp (eller delar av den i alla fall) från sin uråldriga viloplats där den slumrat barmhärtigt i ett antal årtionden. Första spelet var Runequest (omkring 1982), första egna var Dungeons and Dragons (året därpå). Jag gjorde mina obligatoriska år med Drakar och Demoner och Mutant innan min grupp landade i Rolemaster och Warhammer. Dessa senare (inte minst den ypperliga Enemy Within-kampanjen) varade ett tiotal år innan livet hann upp oss. Jag kommer ursprungligen från Stockholm, var med i Yxan ett tag när det begav sig, och bor numer i norra Örebro län. Som sagt vill jag nu se om det finns något mer att ösa ur rollspelens magiska källa: har den evigt liv, eller ligger vattenytan så långt ner att man bara kan ana den som ett glimmer i mörkret, som man aldrig mer kan nå?

Jag läste på förekommen anledning lite i mina gamla EDD-böcker nyligen, hade funderingar och googlade lite, och snubblade in här. Trevligt att se vad som pågår!

Dubbelyxan
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,142
Välkommen åter till hobbyn! Hoppas du kommer trivas!
 
Top