Nekromanti Neggoröster

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,819
Location
Göteborg
Re: En neggoröstares bekännelser

Dvs, tanken är att du bara ska se sånt du tycker är intressant. Eller som sånt som vissa andra tycker är intressant som du valt att också vilja se. Kanske med lite random trådar inblandat. Och bara enligt vissa urvalstaggar, satta av communityn.
På allvar? Kan jag slippa alla D&D-trådar i fortsättningen, alltså?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Re: En neggoröstares bekännelser

Första Mosebok said:
Kan jag slippa alla D&D-trådar i fortsättningen, alltså?
Nej, de kommer automatiskt att märkas som intressanta för samtliga användare … :gremelak:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: En neggoröstares bekännelser

Ja, om du ställer in det iaf. Tanken är att användarna ska få mycket större möjlighet att själv ställa in urvalskriterier på olika sätt.

Problemet är att det är ganska lurigt att skriva ett dylikt system, då det innebär en hel del data och avancerade slagningar mot databas. Jag har lite idéer, men det krävs fortfarande en del funderande och praktiska tester för att genomföra. Sist jag funderade på det seriöst så exploderade skallen...

Men som sagt, jag och en till har kommit fram till hur det ska fungera i teorin, och om jag får massa tid över nån gång så skulle jag vilja realisera det. Och det lär bli både enklare och roligare att genomföra efter att vi uppgraderat systemen. Men det ligger fortfarande väldigt långt in i framtiden, om det ens blir av.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,140
Location
Ereb Altor
Bryr sig någon om det?

Jag har aldrig fäst någon som helst uppmärksamhet vid trådbetygen. De är ungefär lika intressanta som att ge poäng till postare för att man håller med dem.

Forum är en usel form att kommunicera på (men bra eftersom den är lättillgänglig) men anonyma betyg är ännu värre. Slopa betygen, så slipper jag fundera över hur man gör för att rösta på en tråd. :gremsmile:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,819
Location
Göteborg
Re: Bryr sig någon om det?

Jag tror att nykomlingar bryr sig. De drabbas av neggobetyg och känner sig ovälkomna och sticker. Tror jag. Och även som gammal räv så kan jag ibland tycka att det är trist att drabbas av en 100% neggo. Men jag håller med om att en slopning av betygen i nästa version är bra.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,140
Location
Ereb Altor
Re: Bryr sig någon om det?

Jo, det är nog sant. Jag har ju som sagt inte förrän nu fattat (eller orkat bry mig) om vad de egentligen betyder. Men att få en 100% neggobetyg på sin allra första tråd är ju inte kul.
 
Top