Negativa nyheter för alla med HBO Max Norden

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,108
Location
Stockholm
Hello DVD-player my old friend
I come to put you on again
Because a vision softly creeping
Of streaming services not having everything
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag hade också HBO Max främst för filmutbudet. Som småbarnsförälder är det inte helt lätt att planera in biobesök även om man skulle vilja.
Jag har tiden men som ensamstående med endast en inkomst in i hushållet och relativt lågavlönad och biopriser på 145 kr för en vanlig biobiljet , mer om det är storfilm eller 3d eller beroende på vilken salong filmen visas så har jag föga lust att gå på bio

Nya Thor filmen kostar just nu 155 kronor här i stan + stor popcorn och dricka iaf närmare 100 kronor så 255 kronor för att se Thor Love&thunder på bio om jag skall ha stor dricka och stor popcorn .

det får jag iaf 5 månaders HBO för idag ( iom att jag tecknade avtal när dom erbjöd 45kr i månadspris)
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Någon som vet varför streamingtjänster går knackigt? Affärsmodellen känns ju stabil...
Jag kan bara prata för egen del... jag tittar aldrig på TV. Så om jag vill se något så jag vill inte ha 99kr/mån tickande (för en TV-serie eller en film) om jag inte använder det alls.

Men effekten blir att allt går under radarna för mig. Jag har ingen aning om vad som finns, vad som är bra, vad som kommer (och det är ju i och för sig bra). Så de NÅR mig inte.

Jag hade kunna tänka mig att kolla på sport ibland. Men inte för 499kr/månaden, för att ha möjligheten, om jag känner för det.

Så den (streaming-)tjänst som behöver nå mig (film, sport, serier) behöver erbjuda:
0 kr/mån
10 minuter "fritt" av ALLT (film, champions league, NHL, SHL, Game of Thrones)
X kr för att se klart något jag börjat se.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Det finns för många tjänster och de är för dyra - pris, bekvämlighet och utbud var stora dragplåster för Netflix, men nu kostar det mer än kabel/satellit-TV så två av tre är sämre för streaming än det netflix ersatte. Företagen är dock definitivt fast i kabel-TV-tänk med utbud och tror att de enkelt kan ta en rejäl bit av kakan. Det missar att: folk kan dela på konton, har begränsat med tid och pengar och att bolagen inte har samma kontroll över åtkomst till median människor konsumerar längre. Netflix dödade inte piratande för att folk bestämde sig att de ville betala mer för filmer och TV-serier, de blev stora av samma anledning som Steam blev stora - bekvämlighet. Vill man se Showa-Godzilla är situationen oförändrad: köp DVD/bluray-samling för en massa pengar från något obskyrt företag och hoppas du får dem eller... och det gäller nästan allt äldre än några år. Företagen är giriga helt enkelt, och vill inte anstränga sig.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag kan bara prata för egen del... jag tittar aldrig på TV. Så om jag vill se något så jag vill inte ha 99kr/mån tickande (för en TV-serie eller en film) om jag inte använder det alls.

Men effekten blir att allt går under radarna för mig. Jag har ingen aning om vad som finns, vad som är bra, vad som kommer (och det är ju i och för sig bra). Så de NÅR mig inte.

Jag hade kunna tänka mig att kolla på sport ibland. Men inte för 499kr/månaden, för att ha möjligheten, om jag känner för det.

Så den (streaming-)tjänst som behöver nå mig (film, sport, serier) behöver erbjuda:
0 kr/mån
10 minuter "fritt" av ALLT (film, champions league, NHL, SHL, Game of Thrones)
X kr för att se klart något jag börjat se.
Netflix har så att Du kan köpa fysiska påladdningskort där du får en kod som du knappar in på hemsidan . Det funkar typ så som när man var ung och hadde kontantladdning på telefon. Så slipper man ha abonnemang som ligger och tickar varje månad


Påfyllningskorten finns i 150 , 250 ,500 kronors valör. (Har jag för mig )

tiden ett kort räcker beror sig på vad man väljer för abonnemang , är man nöjd med basic utan HD , 4k och Dolby atmos och endast streama till en enhet så kostar det 99 kronor i månaden

Så då är det bara att köpa ett Netflixkort 150 kronor när man får sug på att titta på serier och välja basic abbonemang så har man Netflix i 1,5 månader och sedan om man inte vill ha det mer så skiter man i att köpa ett påfyllningskort

jah tycker det är synd att inte fler streamingtjänster har den här lösningen
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Fördelen blir ju att man inte behöver avsluta och teckna nytt avtal om man vill ha en paus ifrån tjänsten.

Säg att man vill se typ Witcher säsong 3 då väntar man tills säsong 3 är ute köper ett kort tankar på kontor och binge:ar säsong tre och sedan köper man inte ett nytt kort förens nästa säsong eller serie man vill se kommer .

På HBO om man vill se säsong 1 av house of the dragon och inte har abbonemang måste man starta abonnemang länka kreditkort sedan när säsong 1 är slut måste man avsluta abonnemanget om man inte vill ha det kvar sedan måste man återaktivera det när säsong 2 kommer ut och gå igenom hela processen igen .

Allt det slipper man med fysiska påladdningskort
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,145
Jag orkade inte avsluta mitt gamla HBO-abonnemang och starta ett nytt när de hade sin kampanj, så prismässigt blir det ingen enorm skillnad för mig. Men jag inser nu att jag inte sett någonting hos den tjänsten sedan Dune. House of the Dragon? Nja, de första sju säsongerna av GoT var bra, men jag känner mig lite mätt på den IP:n. Kommer nog att säga upp HBO när det blir ytterligare försämringar.

Amazon Prime är billig och snart kommer Rings of Power, så den tjänsten får vara kvar. Netflix är allt annat än billig, men Locke & Key lockar (pun intended) och dottern kollar på en del serier. Den får bli kvar. Gratistiden för AppleTV löper snart ut och då försvinner den. Viaplay ingår i vårt TV-abonnemang. Disney+ är den enda tjänst som jag verkligen tycker är värd pengarna, även om det behövs en jäkla VPN för att kunna se andra säsongen av The Owl House.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,234
Jahopp. Den enda anledningen till att jag har HBO Max är för att det kostar så lite att jag lika gärna kan ha kvar det. Lätt den streamingtjänst jag kollar minst på och att det kommer biofilmer är nog en av få anledningar till att jag öppnar den ibland.

Blir dock desto mer nervös över att det går dåligt för Netflix.
 
Top