Nekromanti Nedstängning av forumet!

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Viktigt

att veta med andra ord.

Ser man fram emot nya funktioner och en högre stabilitet så kan jag då verkligen ha överseende med att vissa funktioner försvinner (ev tillfälligt) och att forumet är nedstängt över en helg.

Ja, då är det bara att hålla tummarna och hoppas att du har gott om folk som stöttar i det rent praktiska arbetet. Är ni Uppsala och behöver fikabullar så säg till, kan nog övertala maken att baka en sats och resa över - själv är jag nog dessvärre pressad att sitta vid datorn och skriva... :gremsmile:

Många tummar hålls

Kram
Eva Florén
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,543
Location
Fallen Umber
Det var på tiden. Nu kan jag nästan sluta vara besviken över allt det som aldrig fixades och som jag beslutade om, typ visning av antal inlägg och artiklar i stället för antal XP, fria titlar och så vidare. (Men fria titlar måste vi ju ha. Hur svårt skulle det vara att fixa det i den nya versionen?) :gremsmirk:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Funktioner som förvsinner.

Det är nog standard med fria titlar tror jag, det ska gå att ställa in vilka som får ändra det om jag minns rätt.

XP är en av sakerna som kommer försvinna helt iom uppgraderingen, så det blir också genomfört, typ. Artikelräknaren försvinner också.

Och alla extra profilfält. Om ni vill behålla den informationen så rekommenderar jag er att spara undan det. Eventuellt kommer de tillbaka i artikelsystemet istället, men informationen kommer nog inte föras över.

Anteckningarna som man kan göra i sin kontrollpanel kommer också försvinna, så spara det ni vill behålla.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Perfekt tajming !!

Bra val av helg Gardener !!
Är ju på hajk hela den helgen, så det låter son en perfekt helg att göra detta !
Åxå så låter det ju myckett revligt att det ska fixas till lite här.
Så kör på hörrni !
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,543
Location
Fallen Umber
Re: Funktioner som förvsinner.

Bra påminnelse! Det ska bli spännande att se vad som kommer att förändras i övrigt.
 
Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Nej men vad fan nu får det vara nog jag vill ha medlemsdiktatur!

Nu har ni fan gått över gränsen dags att verkligen avsätta er! Det var bara början nu kommer storsläggan fram!
Och titlar! Vem fan vill ha titlar! Jäkla idiotförslag... Och vem fan är Gardener har vi fått en ny moderator? Tycker att han borde ta och presentera sig och att vi borde få en förklaring till varför det inkommer nya moderatorer hela tiden utan att det går via fåran ombudsman.
Som förövrigt har allt för lite makt!

Mer makt till folket och krank!!!!


Eller nej föresten... ignorera allt jag skrev... Toppen! Och fan vad coolt med titlar! Ser med spänning fram emot det nya hottade rollspel.nu!

Tjipp!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Kommer vrållådan finnas kvar?
Två dagars avstängning verkar lätt att hantera, vi har ju varit utan forumet i veckor förut... :gremwink:


Storuggla, oppresive twin powers
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Vrållådan avstängd

Anledningen till den akuta uppgraderingen är att forumet belastar servern för mycket. Jag har nu fått indikationer på att vrållådan är en av de delar som tar mest kraft. Därför är den avstängd fram tills uppgraderingen.

Fler saker kommer att stängas av under kvällen när jag får tid att ändra i koden.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,710
Location
Göteborg
Favoritforummarkeringar

Alla mina favoritforummarkeringar försvann just. Antingen så stängdes det väl av som förberedelse inför uppgraderingen, eller så är det verkligen dags för en.

Nu kanske man får nå't gjort i helgen, också :gremsmile:.
 
G

Guest

Guest
Kommer man behöva skriva ner sina inläggspåminnelser och favourittrådar, jag har nämligen ett tiotal av varje (för mig är det typ två kolumner av favourittrådar).
Hoppas uppgraderingen fungerar ännu smidigare än vad ni väntar er.

/Zorbeltuss
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Favoritforummarkeringar

Favoritforumen stängdes av för att minska belastningen på servern. Letar febrilt efter saker som kan orsaka hög belastning just nu och försöker stänga av dem.

Favoritforum, favorittrådar, kompisar, inläggspåminnelser och dylikt bör föras över till nya systemet utan problem.

Det är framförallt egenhackade saker som jag inte kommer ha tid att föra in till nya systemet då det i princip innebär att jag kommer behöva skriva om allting från scratch.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Favoritforummarkeringar

Märkte detta åxå ja..
Sedan så har jag märkt att jäklar vad man konstigt det kändes när man tagit bort detta, för jag loggar alltid in på kontrollpanelen & där ser vad som hänt i enns favvorit-forum.
Antar att man blivit en vanemänniska... :gremgrin:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Favoritforummarkeringar

Det kommer ändå fungera annorlunda efter uppgraderingen så det är lika bra du vänjer av dig.

Favoritforumen kommer istället fungera så att det bara är dom som visas i vanliga forumlistan. Sen kan man veckla ut och visa alla om man vill det också. Men den kommer inte komma tillbaka till kontrollpanelen tyvärr.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Favoritforummarkeringar

Det kommer ändå fungera annorlunda efter uppgraderingen så det är lika bra du vänjer av dig.
Det är lungt. Vanor är till för att brytas, eller hur.. :gremlaugh:
Hur somhaver, ska bli intresssant att se hur det ser ut efter att ni är klara med det hela.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Re: Favoritforummarkeringar

Gardener said:
Favoritforumen kommer istället fungera så att det bara är dom som visas i vanliga forumlistan. Sen kan man veckla ut och visa alla om man vill det också. Men den kommer inte komma tillbaka till kontrollpanelen tyvärr.
Eftersom det av någon anledning inte gick att bokmärka kontrollpanelen* så låter det alldeles utmärkt att favoritforumen kommer på huvudforumslistan. :gremsmile:

*) För mig envisades forumet med att glömma att jag var inloggad om jag pekade mitt bokmärke till kontrollpanelen iaf. Kan mycket väl vara jag som suger.
 
Top