Nekromanti Nedladdningsbart material

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Något jag tycker ett rollspelsföretag ska ha på sin hemsida är användbart, nedladdningsbart material. Nu har Neogames ibland varit duktiga (Mundana-utdragen, Thalamur-tilläggen, äventyr och annat), men ibland kommer jag att tänka på saker i moduler som man lika gärna skulle kunna lägga ut på internet, eftersom de ändå inte nödvändigtvis har med modulens ämne att göra och därför knappast lär minska inköpen.

Dessutom finns det såklart andra saker som man kunde lägga ut bara för att underlätta jobbet för spelare och spelledare.

Frågan är alltså; vad för material borde vi tipsa Neogames om att lägga ut på sin hemsida för att göra sina Eon-spelare och -spelledare gladare? Jag påbörjar listan...

*Tabeller till en utskrivbar spelledarskärm (eftersom det ju ändå inte ska komma ut någon innan Eon IV...)

*Det alternativa förenklade skadesystemet från MiM

*Detaljreglerna för färdigheten Historia från A&S

*Material som inte fick plats i modulerna (som Thalamur-tabellerna)

*Opublicerat material som inte har en planerad modul att publiceras i (har för mig jag läst något inlägg om ett färdigt kapitel om taurper...)

*Gamla Fenixartiklar (vill minnas att de i en tråd bekräftade att det var ok så länge de var gamla nog, och det har ju kommit ut artiklar i några år nu)

Vad mer?
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
All som Regmolar skrev innan plus:

* Alla Eon artiklar från speltidningen Codex andra döda tidningar.
* Två blads svart/vitt rollformulär för utskrift
* SLP-rollformulär, ett detaljerat med två SLP på varje sida och ett basic med 4-5 SLP på en sida.
* Djurformulär, skepssformulär m.m.
* Blanka kartor över länder
* Ritningar och skisser på de vers hus
* Rättelser till regler och fel i modulerna
 
Top