Nekromanti necroscope...

telcontar

Warrior
Joined
10 Mar 2002
Messages
227
Location
Rivendell
Jag har precis börjat läsa en bok som en av mina engelskaelever prackade på mig. Boken heter Necroscope, av Brian Lumley. Har nån av er läst den? Föll den er på läppen (eller på nån annan kroppsdel... stortån)?







/images/icons/smile.gif/images/icons/smile.gif
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,500
Location
En mälarö
Jag läste den för en massa år sedan och blev helt j-a såld! En underbar blandning av agent-raffel, och ren hårresanden fasa. Totalt finns det om jag inte missminner mig (jag kan inte kolla efter då hela mitt bibliotek ligger i kartonger pga en nära förestående flytt) ett 15-tal olika delar om man räknar med ett par spinn-off-serier.

Bryan Lumleys övriga produktion är OK men inte så mycket mer, med undantag för ett par novellsamlingar som jag tycker man kan bemöda sig att leta reda på. Minns inte på rak arm exakt vad de heter men har för mig att en heter "Dagon's Bell" och en annan nått med "Funghi"

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,500
Location
En mälarö
Necroscope RPG

Nån som förresten spelat rollspelet? Jag har det men har inte kommit längre än till att läsa regelboken. Det verkar dock vara ett helt OK regelsystem.

/Anders (som aldrig lyckats entusiasmera sina spelare till att pröva på det då han är den enda i gruppen som läst böckerna) /images/icons/sad.gif
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Necroscope RPG

En polare till mig köpte det, men vi kom bara så pass långt som till att göra rollpersoner. Jag vet i alla fall att det är Masterbook-baserat, och Masterbook är en försämrad variant av det ypperliga spelet TORG. Jag hann dock inte sätta mig in i detaljerna rörande världen.
 
Top