Nekromanti Necronomicon

teofagus

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
21
Location
Stockholm
Aleph bokförlag kommer framåt hösten att ge ut boken 'Necronomicon i Sverige', som kommer att innehålla en hel del som kan vävas in i Cthulhu-kampanjer förlagda till vårt kära hemland.Med lite flyt kommer dessutom svenska skräckrock-legenden Freddie Wadling att medverka med ett bidrag. (Kolla f.ö. in låtar som "Arkham" och "Nightmare No. 74" med hans gamla punkband Cortex, lysande musik.)Btw, borde inte någon göra en Sverige-modul till CoC, typ "Green and Pleasant Land"? Kanske t.o.m skulle gå att sälja till Chaosium?
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Har för mig att Chaosium hade en äventyrstävling där handlingen skulle utspela sig i skandinavien. Man kan väl hoppas på att resultatet blir flera nya äventyr i våra trakter.
 

Palpatine

Veteran
Joined
25 Jun 2000
Messages
65
Location
Olofström, Olofströms kommun, Blekinge, Sverige.
Aleph bokförlag kommer framåt hösten att ge ut boken 'Necronomicon i Sverige', som kommer att innehålla en hel del som kan vävas in i Cthulhu-kampanjer förlagda till vårt kära hemland
Höjdare, en riktig höjdare. Det kommer säkert att dyka upp en hel del matnyttigt. Det närmsta jag själv kommit något liknande är novellen Den svarta kullen här hos rollspel.nu. Skulle du ha nytta av den så skulle jag gärna vilja veta det.
 
Top