Nekromanti ~Necronomicon~

Palpatine

Veteran
Joined
25 Jun 2000
Messages
65
Location
Olofström, Olofströms kommun, Blekinge, Sverige.
Allmänt livsfarliga böcker

Jag vet precis vad du menar. Just för tillfället letar jag lite löst efter två böcker som kommer att få min SAN att smälta undan likt en snöboll i helvetet. Den första är den tidigare nämnda armé-boken av de så omtalade socialstyrelse-kultisterna Örn- och Sjöstedt. Hjältar båda två, faktiskt. Hade det inte varit för dem hade jag nog aldrig återupptagit rollspelen.

Den andra boken är skriven av den eminente översättaren Åke "kan inte skilja på he och she" Ohlmarks och kallas "Tolkien och den svarta magin." Armé-boken vill jag mest ha som ett varnande exempel när plyshbrallorna gått en på hjärnan och man beter sig som Farbror Barbro i Nile City och den svarta magin är för min del snarare kuriosa som skulle göra sig jäkligt bra bredvid Ringen trilogin (på engelska, självklart). Sug på den du, Åke!

-Jonny som vill veta vad folk tycker om hans noveller. Snälla, läs den svarta kullen annars jäv...
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Allmänt livsfarliga böcker

Jag skall även jag ge mig ut på jakt efter dessa oheliga volymer som endast galningar förmår att älska - jakten kommer säkert att ta mig till oländligla platser där inaveln och avsaknad av nytt blod gjort invånarna degenererade och sjuka. Det finns säkert inte någon som helst känsla för vare sig nåd eller kärlek kvar hos dem./images/icons/wink.gif

...eller så får jag också bege mig till antikvariat. Jag tänkte se om man kunde få tag i The Letters of J.R.R. Tolkien i samma veva och se vad han skrivit till Ohlmarks...säkert inte några nyårs-hälsningar iallafall.
 
Top