Re: hörsägen
Det är ju inte omöjligt (observera att jag skriver möjligt, inte troligt) att H.P. Lovecraft har läst Al Azif/Necronomicon eller en motsvarande existerande text, och bestämde sig för att det var riskfritt att sprida sanningen om den värld vi lever i eftersom läsaren automatiskt tror att det är fiktion. På så vis slipper man ju bli inspärrad på Arkham Asylum eller något annat madrasserat ställe med jättesympatisk personal.
När nu "Necronomicon: De döda namnens bok" från Sam J Lundvall Fakta & Fantasi AB nämndes tidigare så kan jag inte låta bli att berätta att jag sammanställde en egen Necronomicon som ett skolarbete i Grafisk formgivning. Där samlade jag alla Lovecrafts faktatexter om Necronomicon som finns med i "Necronomicon: De döda namnens bok". 42 sidor, jättemassor med övertid och ett MVG blev det av det i särklass roligaste jag har gjort i skolan.
Jag reserverar mig för eventuell svamlighet på grund av att jag snart har varit vaken i 24 timmar. Jag känner mig faktiskt lite... eh... trötzzz...zzzz...................................................................................................................Ashley Riot
And this is also part of the game, I suppose, Sydney?