Nekromanti Necromunda.

Baron

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
165
Nu ska GWs bästa w40k spel gå i nytryck! Jag blev kär i necromunda när jag hörde om koncepten, än mer när jag såg figurerna framför mig. Även om jag inte är en särskilt aktiv spelare så ser jag fram emot att bygga terräng och föra fram historier.
Var finns det bra websidor om necromunda, serier, terrängbyggarställen m.m. Finns det fortfarande några som spelar det?
Är jag ensam i mitt Evoe till Necromundas lov?
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Innan jag lade allt GW (utom mina gamla WFRP böcker) på hyllan så var det Necromunda och Mordheim som toppade listan.

Nu står böcker och figuerer mest och samlar damm i en kompis källare. Men vem vet - en dag kanske man plockar fram sina gamla tennfigurer och dreglar över några siffror i den klassiska M, WS, BS, S (etc) mallen eller vilka häftiga territorier man har...
 

Dofhjort

Veteran
Joined
8 Dec 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Jag spelade en hel del Necromunda när det kom ut första gången, och det är ett fantastiskt roligt koncept! Tyvärr lider det av lite tungrodda kampanjregler, men blanda det med Mordheim så blir det nog bättre :gremsmile:

//David
 

Baron

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
165
Necromunda är ju det enda GWspelet som har kvar den gamla känslan från rouge trader, det mörka, sjuka, mysiga...
 

Baron

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
165
lustigt...även jag har esher som första gäng och skavvies som andra. Jag älskar plague zombies...jag ska gifta mig med en plaguezombie...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Mina Escher är, precis som i en gammal CJ-artikel, dessutom konverterade från Witch Elves och fler har vapen från WarZone - min första konvertering.

Plague Zombies rular, jag har funderat på att köpa Karloth Valois...

Erik, målar för lite
 

Baron

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
165
tror t.o.m. att jag sett den...Själv är jag en usel konverterare, har bara bytt vapen på ett par juves. Och ändrat några skavvies för att få fler mutanter, det räcker ju inte på långa vägar. Och plaguezombies...jag gillar vilda-västernparafrasen och tanken på odöda rednex är otroligt sexig.
 
Top