Nattdräpare är typ ninjor. De fungerar som spioner och lönnmördare. Många olika raser finns ibland dem, men det är en mycket hård uttagning och stormästarna håller sina hemligheter väl skyddade för alla utom de mest betrodda eleverna och blivande mästare.
om jag fåt tillägga en sak så är dom grymma.
det vill säga du vill inte att dom ska bli förbannade på dig eller att någon med inflytande/PENGAR vill ha dig död och anlitar dom...
Räkna inte med det. En liknelse med något rotat i centralasiatisk kultur vore lämpligare - de 'assassiner' som korsfararna stötte på och vars fäste i mindre asien mosades av Timur Lenk, till exempel.
Nattdräparna är företrädelsevis manliga zhaner, som nästan alla andra krigare i Mûhad, men en del frigivna slavar från närr och fjärran finns också i deras led. Rentav några alver, faktiskt.
När de inte är ute i fält eller på uppdrag förutsätts Nattdräpare träna hårt och mycket för att hålla sig i form, men annars för de ett ganska dekadent leverne. Deras herrar förser dem ofta med alla bekvämligheter de kan önska sig, inklusive hallucinatoriska droger som skänker njutbara drömmar och gör verkligheten till ett veritbalet paradis, just för att ge dem något att kämpa för och vilja tillbaka till. Och den strategin har under seklernas lopp fungerat mycket väl - få krigare i Mundana slåss med sådan frenesi och fanatism som de mûhadinska nattdräparna.
Något sådant hade jag tänkt mig iallafall. Är givetvis öppen för förslag från mina medforumiter.
okej. jag tänkte eftersom folk hade hört talas om dem..
jag hade nämligen planer på en mûhadin som skulle ha vissa likheter med en ninja, & dessa nattdräpare kom som på beställning.
Ok EREDON, alla nattdräpare skelar, gillar Lasse Stefanz, har tuggad broccoli i kängorna och kan inte sluta tänka på hur det skulle vara att byta ut sin svarta dräkt mot endast en sabrisk blygdkapsel. Det trodde du inte, va?
Sorry Ymir, jag kunde bara inte låta bli. No offence
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.