Nekromanti Narur 9

123_dup1

Veteran
Joined
6 Mar 2004
Messages
28
Location
stockholm
Utdrag från Härsken på ringen
(tull)Ensamma vandrare 1 nickel
Yxmördare 2 nikcel
Svarta ryttare 45 guldmyt
endast kontant
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: allvarligt

Tyvärr har regeltexterna inte hunnit med uppdateringarna och integrationen mellan de olika system som utgör webbplatsen, i just detta fall föreligger alltså inget regelbrott men jag skall föreslå att reglerna omformas så att dessa kommentarer utgör ett brott mot reglerna för webbplatsen, hur låter det?

/Seinet Wintermute
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
Hahaha!

Jag satt häromdagen och läste serierna igen.. De är ju skitbra.. Jag funderade precis på vad som skulle hända om någon fick för sig att kommentera alla stripparna.. Nu fick jag svaret.. :gremsmile:

Synd att det inte kom fler delar..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som försökte leta reda på varför men hittade inte inlägget
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Re: allvarligt

Eftersom kommentarer och inlägg är samma sak, och meningslösa inlägg är förbjudet, så måste ju meningslösa kommentarer också vara förbjudet. Eller? En liten varning vore väl åtminstone på sin plats.


/Dimfrost
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: allvarligt

Tja, det är väl mer så att kommentarerna till artiklarna visas på forumet så att man kan diskutera vidare, en kommentar är inte detsamma som ett inlägg som jag ser det, ett svar på en kommentar är dock ett inlägg. Som vanliga kommentarer ser jag faktiskt inget fel i att bara skriva en rad, hur skulle du själv kommentera en seriestripp ifall kommentarerna inte dök upp som trådar i forumen... då skulle nog en kommentar i stil med "Haha, störtskön" vara helt OK.

/Seinet Wintermute - Rev precis bort en bit nagelband från höger pekfinger
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
dvärgarligt

Tja.. Har ni inte förbisett en sak? Att just detta skulle kunna hända med gamla artiklar och serier.. Jag menar, om det tillkommer en onlineserie på wrnu idag så skulle kommentarerna trilla in medan serierna var aktuella.. Detta fenomen som vi idag skådat kommer antagligen att försvinna..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som går från högtravande (språk) till galopperande (galning)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: dvärgarligt

Detta är också riktigt, men då reglerna enbart behandlar inlägg och trådar på forumet idag så bör de skrivas om så de gäller allt som publiceras skriftligt på www.rollspel.nu (d.v.s. artiklar, nyheter, notiser, inlägg, trådar, länkbeskrivningar... ).

Beslutet att skriva om reglerna är redan fattat, nu skall bara någon (antagligen jag) få tummen ur och göra det också.

/Seinet Wintermute - Skall på cirkus idag
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
varför det inte kom fler?

Vi fick annat att göra. så enkelt är det.
 
Top