Nekromanti Narnia - trailern

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Det är dags för en parodi!

Jag såg både Narnia- och Harry Potter-trailerna på bio här om veckan och tänkte att "nu börjar det bli parodiskt". Ödesmättad musik, magnifika svepningar över härar, Personer I Stor Fara, klyscha på klyscha radades upp... jag satt och önskade att trailern avbröts av att någon lade av en stor brakfjärt

Det är dags för en rejäl fantasyparodi för att ta ned filmerna på jorden. En som driver med alla fantasyfilmsklyschor och är störtfånig och under bältet på alla sätt och vis.

Dewil
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Det är dags för en parodi!

Unge hr Orlandos ständiga spejande över olika sorters vidder (skog, vatten och öken, beroende på film) är ju lätt och enkelt att parodisera om inte annat. Släng in en variant på Darth Vaders ökända "Noooooooooo!", så behövs bara lite utfyllnad och sen har vi ett manus! Nån som har kontakter i Hollywood?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Tankar......

Vilken kass kvalitet som high-resolution hade..

Kentaurerna har hjul... Ballt..

Schyssta förvridna vapen..

Var verkligen Narnia såhär fantasyaktig?

Grymt tunga namn.. Medverkare/skapare till Lord of the Rings (Weta) och Shrek (regissör)..

Namnet såg ut som något som är taget från datorspel..

Den där riggade kameran kostar mer än det sammanlagda värdet av alla mina ägodelar..

Känns som om det kommer att komma en hel del Narniafilmer i framtiden..

Varför gjorde de inte den första boken? Luktstolpen är ju bara en flört med de som läst böckerna..

Aslan såg lika äkta ut som den brittiska produktionen..

Jag vill ha samma gröna tajts som kentaurskådespelaren..

Motion capture är grymt schysst, men märks tydligt..

Min dator skulle hacka bara jag roterade en av de där datorgjorda figurerna i 3d Studio..

/Han som undrar om filmen skulle slå lika högt om den inte var baserad på en bok
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
"Häxan och Lejonet" ÄR den första boken... OCH den kändaste vilket säkert också spelat in...

"Min morbror trollkarlen skrev han långt senare (även om han började med ett utkast strax efter "häxan..." och innan Prins Caspian-boken...) det är den näst sista boken... om man ska vara petig...

fast lägger man böckerna där handlingen kommer i kronologisk ordning så utspelas ju "Min morbror trollkarlen" långt före de övriga böckerna... 40 år innan "Häxan och lejonet" för att vara exakt.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Varför gjorde de inte den första boken? Luktstolpen är ju bara en flört med de som läst böckerna..

Något tillspetsat: För att det bara är hardcorefansen som känner till något annat än "Häxan och lejonet" och att det vore dålig business att göra en storfilm av en bok ingen har hört talas om.

Till försvar för valet av förstafilm bör dock tilläggas att "Häxan och lejonet" var den första som gavs ut, även om den råkar vara bok 2 i den kronologiska ordningen.

Dewil (som förmodligen bara skulle bli besviken över att få se filmskaparnas version av den döda världen Charn)
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Mer fascinerande är...

Att filmmusiken skrivits av Harry Gregson-Williams sosm ligger bakom riktigt bra och maffiga soundtrack som Chicken Run (läs: riktigt bra) respektive Team America (läs: Bruckheimermaffigt). Det kan bli suvve.

Att artistskivan är en samling av USAs samlade kristna musikelit. Hmmmm... undrar om filmen är riktig mot en speciell målgrupp i USA kan tänka.

//erik. späckhugglerar
 
Top