Nekromanti NaNoWriMo eller "Skriv en bok i november"

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag ska delta i NaNoWriMo (klicka på länken för info) i år.

"Vad i helvete är det?" NaNoWriMo (National novel writing month) går ut på att du på en månad (november) skall skriva en bok på 50 000 ord (dvs cirka lika lång som första boken i Liftarens Guide till Galaxen). Vilket är 1667 ord om dagen eller ca 2-3 sidor. Inte så vansinnigt mycket alltså.

Boken behöver inte vara bra. Den ska bara bli skriven.

Är det någon annan som ska skriva och delta? Och är det någon som vill hoppa på i sista minuten?
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
I'm doing it. :gremlaugh:

Funderade på att starta en tråd om det också, men härligt nog finns det redan andra tokar som jag här! :gremwink:

På de två timmarna sedan midnatt har jag skrivit vad som känns som en bra början (på 2000 ord). Jag är glad att slippa skolan såhär de första dagarna; ska försöka få ihop så mycket som möjligt före måndag, för då (om inte tidigare) kommer tempot att segas ner något enormt.

Just nu känns sömn som en jättebra idé.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Jag borde, men...

...mitt projekt blev mycket seriösare än jag hade tänkt, så jag satsar på att ta den tid jag behöver (dock senast nyårsafton 2008, för då går min 101-lista ut) och den mängd tecken jag behöver. Idén är dock fortfarande jättebra så jag kanske är med om ett år eller så. :gremsmile:
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Re: Jag borde, men...

Riktigt coolt koncept, det där med en att-göra lista med väldigt specifik start och början. Kan tänka mig att det fungerar bättre än t.ex. en lista på saker att göra innan man blir ett visst antal år gammal.

Jag läste vad du skrev om hur lätt det var att inspirera folk genom en 101-lista, men hur svårt det var att inspirera folk att faktiskt göra det så jag får väl erkänna att jag är imponerad men inte genast (eller snart) kommer att skriva och försöka utföra 101 saker. :gremwink:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Jag borde, men...

Man får ju skriva längre om man vill, man ska ju bara komma upp i minst 50 000 ord.

(Ca 3000 ord i natt. Dagens dos inte klar än)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Jag nöjer mig med NaBloPoMo. Lite lugnare tempo. :gremwink:

(Men jag beundrar de som har självdisciplinen att klämma ur sig en roman på en månad.)
 
Top