Dimfrost
Special Circumstances
(Jag ska testa att skriva trådar när jag uppdaterar Den raljerande nanoapan. Förhoppningsvis är det lättare att få kommentarer här. Och det bör inte kännas alltför mycket som reklam.)
Veckans recension på Den raljerande nanoapan är Valerian, alltså Linda och Valentin-rollspelet. Det fokuserar tyvärr på rymdäventyr centrerade kring Point Central, och inte intrigerande rymdagenter på hemliga uppdrag i jordiska storstäder, men det är på det hela taget ett trevligt om än ganska traditionellt spel, och därtill väldigt snyggt.
>> Läs hela artikeln här.
Veckans recension på Den raljerande nanoapan är Valerian, alltså Linda och Valentin-rollspelet. Det fokuserar tyvärr på rymdäventyr centrerade kring Point Central, och inte intrigerande rymdagenter på hemliga uppdrag i jordiska storstäder, men det är på det hela taget ett trevligt om än ganska traditionellt spel, och därtill väldigt snyggt.
>> Läs hela artikeln här.

Jag skriver ju mestadels om spel jag själv skulle vilja spela, eller åtminstone om spel jag önskar funnes av någon annan anledning. Undantagen är när jag har någon väldigt skruvad idé (som till exempel även kan röra upplägg eller utseende) jag vill få ut, eller när jag enbart använder en recension för att få komma med utläggningar i något näraliggande ämne (licensrollspel i allmänhet, till exempel). Men oftast är det spel jag vill spela eller i alla fall läsa. (Några av recensionerna handlar om spel jag själv funderar på att skriva någon gång.)