God45
#PrayersForBahakan
På Färd - Äventyr i en medeltidsinspirerad fantasyvärld, del 1. (Räknar med att det blir fler delar liksom)
Oh, eller döp den till del 17 så ser det mer framgångsrikt ut!
På Färd - Äventyr i en medeltidsinspirerad fantasyvärld, del 1. (Räknar med att det blir fler delar liksom)
Kan eventuellt skapa förvirring eftersom det är Svärd & svartkonsts undertitel.Äventyr i underjorden
Det gamla Lacuna-tricket!Oh, eller döp den till del 17 så ser det mer framgångsrikt ut!

Hahaha, den här låter ju som en lysande undertitelOch här ett annat.
Det är ett jättebra namn och jag gillar det, men jag skulle känna mig som en namn-asgam om jag tog det”Rov och ruiner”, nu när ingen använder det.
Haha det märks att någon har koll på marknadsföringenDet gamla Lacuna-tricket!![]()
Äventyr i Underjorden - Utforska mörkret beväpnad med svärd och med svartkonst!Kan eventuellt skapa förvirring eftersom det är Svärd & svartkonsts undertitel.
Det är ju en väldigt elegant idé men då skulle jag behöva lite handpåläggning på själva innehålletDu hade kunnat skapa något sorts tema kring det och döpa samlingsverket utifrån det, exempelvis att det är någons anteckningar från en skisser gjorda av en kartograf, sagor från en historieberättare eller bara någon som ska rapportera om skatter till kungen.
Jag tror du bara behöver lägga till lite text i början av varje äventyr för att löst knyta samman allt, typ "krönikörens kommentar" och så en presentation i början av hela samlingsverket.Det är ju en väldigt elegant idé men då skulle jag behöva lite handpåläggning på själva innehållet
Jag ska fundera över det, det är ju en bra idéJag tror du bara behöver lägga till lite text i början av varje äventyr för att löst knyta samman allt, typ "krönikörens kommentar" och så en presentation i början av hela samlingsverket.
Ja! Skapa din egen Volo!Jag ska fundera över det, det är ju en bra idé
Det är så jag brukar beskriva Shadowdark!Jag blev lite förtjust i begreppet bruks-fantasy...
Alltså inget revolutionerande. Inga mirakulösa nya koncept. Men stabilt och spelbart
Som ung var jag besatt av hur t.ex. Ray Bradbury jobbade med ramberättelser i sina novellsamlingar. I The Illustrated Man är varje novell en animerad tatuering på en mans hud, otroligt ju!Ja! Skapa din egen Volo!
Andra koncept på samma tema;
En gammal äventyrares memoarer.
En ond hechmens "CV".
En arkitekts noteringar om de dungeons de byggt åt olika bad guys.