Nekromanti Namnbugg i "Riddaren"

Marukusu

Hero
Citat från "Riddaren" s. 96 (sista sidan):
" Baron Umar Sol och Måne:
Ett orosmoment i västra Soldarn är den självständige och mäktige baron Idar Sol och Måne..."

(genom resten av texten benämns han som "Idar")

Nå, vad heter allas vår drakdräpare (yeah right...) från Soldarn? Umar eller Idar?

/Marukusu, har ingen aning.

Rygar

Veteran
Han benämns konsekvent i texten som Idar, men en gågn som Udar i rubriken..

I och U ligger bredvid varandra på tangentbordet..

Alltså: Antingen har man skrivit fel en gång eller fel flera gånger och bara skrivit rätt en gång.. jag håller det första som troligt

edit: dock är Umar som namn ondare än Idar, som låter mer snällt.. men men :gremwink:

/Rygar, logikens herre

Marukusu

Hero
Hmpf.

Det hela kan ju röra sig om ett annat sorts fel, men det du skriver låter ack så troligt. Fan att jag inte tänkte på det först!

/Marukusu, fett avundsjuk på Rygars uppmärksamhetsförmåga.

SnabbsomVinden

Veteran
Re: Hmpf.

Hehe, jag tänkte också på detta och fick för mig: Det måste vara Umar, jag känner det på mig.
Men nu när ni tog upp ämnet så slog det mig att titta i Spelarens Handbok (låg närmst) och Geografica Mundana över namnförslag och där fanns inget namn som hette Umar medan det däremot fanns ett namn Idar vilket säger det mesta?

GlueBall_UBBT

Warrior
Är man spelledare får man kalla honom vad man f*n man vill! Jag kallar honom Yxjarl den Ofantlige.

OBS! Idar är troligast rätt, trots att Umar låter mer ondskefullt som sagt.

Marukusu

Hero
...men du har inte spelare som lynchar dig om du tar egna initiativ som SL. Vissa i min spelgrupp (*host!*thism!*host!*) skulle mer än gärna vilja se att jag gjorde en bautatabbe så att de skulle få chansen att bita mig sönder och samman, varpå jag (om jag överlevde) skulle sjunka längre ner i hierarkin.
Hårt, men sånt är livet.

Jag kör nog på Umar, men hans son skall heta Idar.

/Beta-Marukusu, snart Alfa igen.

GlueBall_UBBT

Warrior
Roliga spelare du har :gremsmile:

Om mina spelare kommer på att jag tabbar, så slår jag dem tills de glömmer bort att jag har gjort det. Ett tips är att bara leda åt små barn som man enkelt kan krossa vid krissituationer.

Pendragon

Swashbuckler
Om mina spelare kommer på att jag tabbar, så slår jag dem tills de glömmer bort att jag har gjort det. Ett tips är att bara leda åt små barn som man enkelt kan krossa vid krissituationer.
Intressant tillvägagångssätt. Personligen föredrar jag att man tackar för påminnelsen och rättar sig, eller förklarar för spelaren att man ändrat något och om möjligt varför. Detta leder till minst tidsödande käbbel och gör alla nöjda och glada.

Kort sagt, man beter sig på ett civiliserat sätt.

/Joel

Hjalle

Swashbuckler
Idar vs. Umar.

Altså - det finns massor av namngivna soldier som heter "Um-" (Hertig Umeran, Herr Umeran i Grodexemplet... och...mgrhhp, kanske inte massor då...) men ingen liten jefel vid namn Idar. Sålunda kör jag med Idar.

-Hjalle den fruktansvärde sol-och-månaren.