Nekromanti Namn till warforged....

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Alla Warforged heter ju som sina favoritvapen eller huvudsakliga sysslor eller kännetecken, ungefär. Typ Sabel, Koppar eller så.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Vi har klurat på det, och kommit fram till följande:

En äventyrar-warforged är en ganska självständig och fri warforged, och torde därmed ha sökt sig en bra bit bortom "serienummer-namn" i sitt sökande efter att definiera sig själv.

I någon Dungeon fanns det en warforged som kallades "Lord of blades" och hans tjänare hette saker som saber, hilt, pommel och falchion. Så typ ser jag det; en underhuggare eller person med begränsad integritet har ett enkelt, funktionsenligt namn, medan en mer frigjord warforged har ett mer unikt och personligt namn.

Så jag tycker att rollpersonswargorged snarare borde heta saker som "Grey Wanderer", "Harbinger of Pain", "Copperneck", "Doubleclaw", "Path of Many", "Ironjaw", "Horsefunker Holedriller" osv. Kanske inte det där sista, förresten.

Tänk indiannamn fast utan naturkoppling.
 
G

Guest

Guest
Vi har haft två warforged i min grupp som har gått olika vägar i det mesta. Den ena hittades galen av ensamhet i en gammal ruin, han kallades då något i stil med Vakt eller nått sånt. Efter ett tag, när han hade fått lite relationer och började bygga upp en personlighet så gav de andra honom tillnamnet Trofast vilket han var barnsligt glad över. Ytterligare något senare bestämde han sig för att dumpa sitt gamla robotnamn för Joald, med tillnamnet "den fysiskt stora".
Den andra har valt en mycket mer krigisk och robotlik väg, han satsar stenhårt på Juggernaught-prestige klassen och går endast under namnet Tagg.
 

rks

Warrior
Joined
7 Mar 2004
Messages
227
Location
Stockholm
De andra har svarat typ vad jag nog skulle svarat också. Känner tyvärr inte till någon namngenerator.

Man kan göra det hela lite roligt också - en warforged som ligger åt det spirituella hållet kanske kallar sig "Den som låter *klonk* i strid"...
 
Top