DoD Namn till DoD Fanzine

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Eftersom DoD gett mig samma våg av kreativitet som Hjältarnas tid gjorde när det kom så har jag börjat skriva en massa material till det. Till HT fick jag möjligheten att bidra till magiboken och senare vara huvudförfattare till spelarboken och en massa Fenix-artiklar. Till DoD har jag tänkt använda tredjepartslicens för att skapa ett e-fanzine istället, eftersom det nog är den bästa formatet, då det jag skrivit än så länge spretar ganska mycket. Problemet är bara att jag inte kan komma på ett bra namn till ett sådant fanzine, så är det någon som har ett bra förslag på ett namn som de är villiga att ge bort till mig så vore det välkommet.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,020
Location
Ereb Altor
Eftersom DoD gett mig samma våg av kreativitet som Hjältarnas tid gjorde när det kom så har jag börjat skriva en massa material till det. Till HT fick jag möjligheten att bidra till magiboken och senare vara huvudförfattare till spelarboken och en massa Fenix-artiklar. Till DoD har jag tänkt använda tredjepartslicens för att skapa ett e-fanzine istället, eftersom det nog är den bästa formatet, då det jag skrivit än så länge spretar ganska mycket. Problemet är bara att jag inte kan komma på ett bra namn till ett sådant fanzine, så är det någon som har ett bra förslag på ett namn som de är villiga att ge bort till mig så vore det välkommet.
Rösten från forntiden
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
561
Location
Videnmark
Jag hade en gång i tiden en dröm om att skapa ett fanzine som heter DRAUGEN men det kommer aldrig att bli av. Kanske det passar?

Om du vill ge en eloge till någon av forna tiders hjältar så skulle fanzinet kunna heta GADIRM, OKVIR, VICOTNIK, VAGNHILD, GRIM & GRUM, ZOT, MOGDATH eller NAZGUND.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Kanske gå på nått i stil med "Ivaris illustra insikter" och sedan skriva allt utifrån det påhittade perspektivet från barden Ivaris?

Typ, byt ut Ivaris med ett kul namn.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
"- Drakar och demoner dödar.
- Tills blodet droppar och flödar, kom in!"

Var ju lösenordet i en barnserie med klassiska spökhistorier som SVT körde när jag gick i lågstadiet.
Alltså borde fanzinet heta "Kom in".
 
Top