Nekromanti Namn på magi hybrid varelse

Status
Not open for further replies.

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Jag skriver på mitt nya rollspel. Ett fantasy rollspel om krig mot monster.

Jag har hittat på en ras som jag inte kommer på ett bra namn på. Så om ni är snälla kan ni får hjälpa mig?

Rasen är magi hybrider. Det är en varelse som är hälften människa och hälften magi elemental. De ser ut som människor, men deras hår, ögon och mun/näshål lyser med ett magiskt ljus. som om de har en starkm lampa innuti sig.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Jag är hemsk på att hitta på orginella namn, men om inspiration från "verkligheten" är acceptabelt så skulle jag föreslå Nephilim (avkomman mellan änglar och människor).

Om jag skulle försöka hitta på något lite mer eget skulle jag föreslå demion (från "demi") eller semion (från "semi").
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Rymdhamster;n199076 said:
Jag är hemsk på att hitta på orginella namn, men om inspiration från "verkligheten" är acceptabelt så skulle jag föreslå Nephilim (avkomman mellan änglar och människor).

Om jag skulle försöka hitta på något lite mer eget skulle jag föreslå demion (från "demi") eller semion (från "semi").

Det är inte ängel hybrider.. det är hybrider av magi och människor skrev jag ju
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
MandaWall;n199073 said:
Det låter för likt Daeva från Vampire.
Låt inte det faktum att White Wolf dammsugit mytologier efter namn hindra dig. Sno det ändå och gör det till något eget!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
MandaWall;n199080 said:
Det är inte ängel hybrider.. det är hybrider av magi och människor skrev jag ju
Kopparormar är inte ormar, eldflugor är egentligen skalbaggar, jordnötter är egentligen legymer och stjärnfall har egentligen inget med stjärnor att göra. Allt har att göra med vem som namngav dem och vilka referenser denne gjorde.

Hursom, varken semi eller demi har med änglar att göra. Vad jag vet i vart fall =)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,460
ooops, missade att det inte var en sort per element.

Aetherider eller Eterer
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
955
Location
Uppsala
Alltid svårt med originella namn, har du andra raser som är döpa efter något speciellt mönster/språk. Om man leker med orden människa, hybrid och magi så kan man få lite olika saker:

Hymäel, Hymaeltar, Homo-Sapiens-Arkana, Homager, Magikor, Homicae, Magitaur
 

da_bohz

Swordsman
Joined
31 Jan 2016
Messages
454
Har du några exempel på namn på andra monster/varelser så man vet ungefär vilken stil du vill ha namnet i?
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Peter;n199086 said:
ooops, missade att det inte var en sort per element.

Aetherider eller Eterer
Eterer!!! <3 <3 <3 <3

Tack! <3 <3

Jag är nöjd nu.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
Djinn, traditionellt sammankopplade med eld. Men ögon som lyser och liknande skulle kunna vara effekten av eld.

Annars något med lumos (latin för ljus iirc) som man förvanskar till att bli tillbörligt likt namnet på en mytologisk varelser. Lumoser? Luminer?

D&D4 använder Genasi på sina elementarvarelser men det är kanske lite väl rippat iofs...

Cog.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Heter magielementaren de kommer ur något särskilt? Finns det nått annat namn på människor? Är de en del av det förbund som gör att människor kan använda magi? Hur "föds" de? Vad är deras roll i kampanjvärden? Är de mer än summan av sina elementar-och-människodelar eller rent av mindre? Vad är det magiska språket i kampanjvärlden och hur låter det?

Alla de här grejerna kan ju användas för att ta fram ett namn.
Men jag gillar att de lyser och antar att de är skapade av någon, så jag föreslår Lumenculus.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
MandaWall;n199108 said:
Tack jag är nöjd nu jag har redan fått ett bra svar!
Då rekommenderas du sluta läsa tråden om det stör dig att andra tycker att ämnet är kul att skriva om!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
RasmusL;n199113 said:
Då rekommenderas du sluta läsa tråden om det stör dig att andra tycker att ämnet är kul att skriva om!
De är nog de konstanta aviseringarna som är störande.
 
Status
Not open for further replies.
Top