Nekromanti namn på länder och värden

G

Guest

Guest
<BODY BGcolor="black">[color:"withe"]
vad kan man ha för namn på värden... e usel på att komma på sånt!

Och namn på länder e åsså svart att komma på....

fan ja vill bli klar med värden nu så ja kan börja på reglerna! det e dryyygt med värden!


ha de göt

/jenz
 

Ingolf X

Veteran
Joined
22 Aug 2000
Messages
33
Location
Sollentuna, Sverige
Skaffa olika ändelser på allting. En ändelse kan vara typisk för folket i ett land osv.
Sen är det bara att blanda bokstäver och gå på känsla, så gör jag.
En annan grej du kan göra är att ta ett vanligt namn, Jonas t.ex. och kasta om bokstäver eller lägga till. Jonas kan bli Johnias eller Jornash

Ingolf - En gudabenådning...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,475
Location
Helsingborg
Namn på värden?

Vilka värden? Grundegenskaper el. färdigheter? Grundegenskaper beror på hur många du vill ha. Till ett rollspel har jag t.ex. 3 st (Massa, rörelse, respekt) och till ett annat 18 st!
Vad vill du symbolisera med grundegenskaper? En persons psykiska eller fysiska egenskaper el. kanske båda?

/[color:green]Han</font color=green> som ofta märkt att man ska skriva så precist som möjligt på forumet. Annars blir det bara en massa missförstånd och frågor
 

Scanmaster_K

Veteran
Joined
26 Nov 2000
Messages
88
Location
Visby, Sverige
Jag har skrivit ett tidigare inlägg om detta och det gäller att namnet står för vad staden står för, att namnet kanske är baserat på en händelse som utspelade sig i staden för länge sedan. Det viktiga är att om man har rätt info så skall man förstå varför staden heter som den heter.

För varje person som tillber mig ökar min styrka.
 
Top