Namn på dvärgisk motsvarighet till Gestapo?

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,405
Location
Maastricht
Tack för alla bra förslag först och främst! Trodde inte att en "hemlig" dvärgisk polisstyrka skulle generera så mycket förslag.
Det är väldigt mycket samberättande i det vi spelar just nu och vi sambygger upp världen som blivit riktigt cool. Kanske kan namnet komma att ändras.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,405
Location
Maastricht
Det var ju ett … helt okej namn. Men jag tycker nog att flera bättre föreslagits i tråden!
Är det här....sarkasm? Ett försök att vara rolig?
Vi plockar ju självfallet det namn VI tycker är bäst till vad VI spelar.
Om du ska spela något med en hemlig dvärgisk polis, här är tråden med massor av bra förslag (Jag håller med, men det var inte MITT beslut, utan gruppens beslut).
Och jag har redan en gång tackat för alla bra förslag och den stora respons som en tråd om en dvärgisk hemlig polisstyrka genererat.
Ska jag falla på knä och åkalla wrnu gudarna också? ;)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,691
Location
Göteborg
Är det här....sarkasm? Ett försök att vara rolig?
Vi plockar ju självfallet det namn VI tycker är bäst till vad VI spelar.
Om du ska spela något med en hemlig dvärgisk polis, här är tråden med massor av bra förslag (Jag håller med, men det var inte MITT beslut, utan gruppens beslut).
Och jag har redan en gång tackat för alla bra förslag och den stora respons som en tråd om en dvärgisk hemlig polisstyrka genererat.
Ska jag falla på knä och åkalla wrnu gudarna också? ;)
Äsch, bara en åsikt. Du får självklart ha precis vilket namn du vill!
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
585
Location
Göborg
Jag gillar också tanken på en hårdför dvärgisk hemlig polis/underrättelsetjänst. Det kan bli sjukt coolt.
En mörk inspirationskälla kan Pratchetts deep-down grags ifrån Thud! med flera böcker vara.
 
Top